דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתאחד סביב מקור החיים הכללי

להתאחד סביב מקור החיים הכללי

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

נכנסנו לשלב ההתפתחות בדרגת הרצון הגדולה ביותר: המלכות. זהו רצון חשוב, מפני שהוא משותף. זוהי תחילתה של תקופת המשיח. אם נתייחס ל-6000 שנות ההתפתחות כאל שישה ימים, אנחנו נמצאים ב"יום" האחרון. השינוי המשמעותי מתבטא בכך שכעת מתגלה הקשר הכללי, מלכות שקשורה ליסוד. אם מתגלה המלכות בעצמה, זוהי דרגת החי, אך אם מתגלה הקשר בין המלכות ליסוד, שהוא זעיר אנפין, זו כבר דרגת האדם. לכן, הקשר שמתגלה מעורר בנו משיכה למשהו נעלה, הוא מאלץ אותנו לחפש משמעות לחיים.

כיוון שאנחנו כביכול נמצאים בקשר עם היסוד, עם מקור החיים, אור חכמה, אנחנו מרגישים שאנחנו זקוקים לשינוי ושכל העולם דורש שינוי. היסוד גם מסביר את הכול ממעלה למטה, מאחר והיסוד הוא הסכום של חמש הספירות הקודמות (חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד). מהצד השני, היסוד הוא המקום של הברית עם הבורא, המקום שבו מרוכזים כל תיקוני הקשר בין הבורא לנברא. זהו המקום שממנו המלכות מקבלת את מקור החיים.

בימינו, כשאנחנו מתחילים להרגיש את היסוד, אנחנו לפתע מתעוררים ואיננו מבינים מהם החיים שלנו, מה מקורם. אנחנו מתחילים להתרשם מהקשר עם היסוד שמתגלה במקצת. הזמן הזה נקרא ימות המשיח: אור היסוד צריך למשוך את כולנו למעלה (המילה משיח באה מהמילה מושך). היסוד הוא תכונה גברית, ואילו אנחנו הנברא – תכונה נשית, מלכות. עלינו לגרום לזיווג בין שני החלקים הללו, הזכרי והנקבי.

בינתיים מתעוררת בנו הנקודה שבלב, מפני שמתוך היסוד יוצאת הארה קטנה ומגיעה עד המלכות. מצד אחד, כל אחד מרגיש בתוכו התעוררות פרטית, ומהצד השני אנחנו מרגישים קשורים בינינו, מפני שהיסוד מחבר את כל האורות ממעלה למטה. כשכל האורות הללו עוברים דרך היסוד, הם מתחברים ומגיעים אלינו כאור אחד משותף שכולל מספר רב של מרכיבים, לכן הוא מעורר בתוך המלכות הבנה שכולנו קשורים. מאחר ועלינו להשיג השתוות ליסוד, האור שאנחנו מקבלים ממנו מעורר בנו את הקשר הכללי. בינתיים הקשר הזה אינו נכון ואינו טוב. עלינו עוד לעבור דרך הכרת הרע ודרך תיקונים אחרים, אך בכל זאת הקשר כבר קיים. ימינו נקראים ימי המשיח, כי הוא מושך ומעלה אותנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת המגע עם האור
הזמנה להיכל הכלה
"ברית מילה" עבור כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest