דף הבית / משבר עולמי / להשתיק את המשבר

להשתיק את המשבר

photo_rav_gh70_058.jpg

מן העיתונות: שלטונות ארה"ב מנסים להאשים במשבר הפיננסי את המוסדות שפועלים משיקולי רייטינג. הרי לא יכול להיות שחברות המשקיעים, הפקידים בארה"ב ובמדינות אחרות לא שמו לב לכך שהמשבר מתקרב.

אם כל הארגונים שרואים את כל הסיכונים העתידיים ימשיכו לשתוק כדי לא לנפח את החרדה בקרב האוכלוסייה, הם יגרמו לנזק רב יותר, ונצטער על כך בעוד 3-5 שנים כשכל הכלכלה העולמית תהיה בעפר, והמשימה תהיה אז, פשוט לשרוד.

תגובתי: מה זה משנה מי גרם (לכאורה) למשבר או מי השתיק אותו – המשבר קיים. צריך לברר את הסיבה האמיתית שלו, שהיא תכונת האגואיזם שטמונה בטבע האדם, ולברר את השיטה המעשית להתגברות עליו, שאפשרית רק באמצעות הכוח שמתקן את האגו, כוח האור שברא אותו, שאפשר להזמינו רק על ידי לימוד על הכוחות האלו, כלומר, לימוד חוכמת הקבלה.

את זאת צריך לעשות, ולא לחפש "שעיר לעזאזל" בדמות של מי שמסתיר או רוצה להסתיר את המשבר עכשיו, ולומר שאם הדרך לריפוי המחלה לא נמצאה, אז אולי עדיף להשתיקה כדי לא ליצור חרדה ותסכול מיותרים (למעשה, כך עדיין פועלות הממשלות).

מאחר וחוכמת הקבלה מדברת לא רק על טבע המשבר, אלא גם על ריפויו, כל כך הכרחי להפיץ את דעת חוכמת הקבלה על המשבר, על טבעו, ועל שיטת ההבראה. בואו נסייע כולנו לעולם לברר מהו.

3 comments

  1. דברי פרופ אומן

    המשבר הפיננסי נובע מתמריצים לא נכונים שאפיינו את המוסדות הפיננסים בתקופה האחרונה. עובדי המוסדות והמנהלים לא היו מעוניינים בטובת הבנק אלא בטובת עצמם בלבד. היו תמריצים לא שפויים בצורה של בונוסים על מכירות מאסיביות מבלי להסתכל מי הלווה. הם לא ראו את טובת המוסדות אלא רק את טובת עצמם, זה יצר את המנגנון שהביא לקריסה". הוסיף אומן.

    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=186462

  2. שלום רב
    גם פרופ אומן מבין שהבעיה במשבר הוא האגו של האדם
    לדבריו, המשבר הפיננסי נובע מתמריצים לא נכונים, שניהלו את המוסדות הפיננסים בתקופה האחרונה. "עובדי ומנהלי המוסדות לא היו מעוניינים בטובת הבנק, אלא בטובת עצמם בלבד. היו תמריצים לא שפויים בצורה של בונוסים על מכירות מאסיביות, מבלי להסתכל מי הלווה. זה מה שיצר את המנגנון שהביא לקריסה".
    http://finance.walla.co.il/?w=/2/1370493

  3. שאלה לרב האם מותר לי לקנות שורטים בבורסה? על סמך זה שאתה אומר שהכלכלות יקרסו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest