דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את מהות הדברים דרך האותיות

להשיג את מהות הדברים דרך האותיות

שאלה: מה הכוונה להשיג את מהות הדברים דרך האותיות?

תשובתי: ראשית, לשם כך צריך לפרק כל אות, לברר מאלו אלמנטים היא מורכבת. מבלי להתעמק בפרטים, כל אות היא שילוב מסוים של "אור חכמה" ו"אור חסדים", קבלה והשפעה, וריאציות שלהם ושילוב הדדי ביניהם. במילים אחרות, כמה עליי לתת כדי לקבל משהו, או להפך, איך אני יכול לקבל וכמה עליי לתת עבור זה. אלה דברים שונים למרות שנראים זהים, תלוי מה עומד לפניהם.

שנית, האותיות אינן יכולות לעקוב זו אחר זו באופן שרירותי. ישנן אותיות שלא יכולות לעמוד זו ליד זו, צריכה להיות עקביות מסוימת. האותיות מתארות את האור. על פי מבנה המערכת הרוחנית יש חמש ספירות: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. עד אמצע בינה אין אותיות, יש רק אור עליון פשוט. החל מאמצע בינה והלאה האור העליון כבר נכנס לתוך ה"כלים", לתוך הרצונות. לכן בחלק התחתון של בינה יש תשע אותיות, בזעיר אנפין יש תשע אותיות ובמלכות יש ארבע אותיות. סך הכול 22 אותיות.

מספרן לא יכול להיות גדול או קטן יותר, מפני שזוהי כמות הספירות מבינה ועד מלכות, כלומר לכל ספירה תואמת אות מסוימת. מה גם שבדרגות שונות הספירות יכולות להיות מסומנות באותיות אחרות. ישנן חמש אותיות נוספות (מנצפ"ך) שניצבות בסופן של מילים ונותנות סיום מלא לכל ההתפתחות מלמעלה למטה. בגימטריה תשע האותיות הראשונות, מהאות א' ועד לאות ט', הן יחידות. מהאות י' ועד האות צ' הן עשרות. וארבעת האותיות האחרונות, ק', ר', ש', ת' הן מאות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 06.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest