דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרכיב את הבורא מהשבירה

להרכיב את הבורא מהשבירה

לב

שאלה: במאמר "מבשרי אחזה אלוקי" בעל הסולם כתב, שהאדם מתגלגל עד שמשׂיג את חכמת הקבלה במלואה. מה הכוונה להשׂיג את חכמת הקבלה במלואה?

תשובתי: להשׂיג באופן מלא את חכמת הקבלה מסמל שאני משיג את המבנה של הנשמה שלי גם בכללות וגם באופן פרטי, בכל ההבדלים והפעולות שרק יכולים להתרחש בתוכי, עם כל המילויים, הסיבות והתוצאות.

ישנה השׂגה של מבנה הנשמה עצמה, וישנה השׂגה של הפעולות שבו, ומזה אתה כבר משיג את המצב המושלם. כל זה נכלל במושג של ידיעה מלאה, שלמה ויסודית. ניתן לומר אחרת: ידיעה מוחלטת ושלמה נקרא השגת הבורא שמגיעה כתוצאה מדבקות עימו. הרי הנשמה או הבורא, הנשמה או כל הנשמות, זה אותו הדבר. כל נשמה משיגה את כל הנשמות, מאחר והן כולן החלקים שלה. והבורא הוא כוח המחבר והכולל אותן בתוכו.

מי נשבר? – הבורא. אנחנו חושבים שנשבר הכלי (הרצון הכללי, הנשמה היחידה). אך למעשה הבורא הוא שנשבר בתוכנו, המסך, הכוח המחבר אותנו יחד. הוא נשבר בכזאת דרגה, שהפסקנו לזהות אותו וכבר איננו מרגישים את הבורא. מה אנחנו עושים כשאנחנו מחברים את החלקים השבורים יחד? – אנחנו מחברים את ההתרשמויות שלנו, ההתפעלויות, ההרגשות. כל אלה הם אותם המרכיבים שבסיכומו של דבר נותנים לנו את הרגשת הבורא.

מה זה אומר: האהבה הקודמת לזולת נהפכה לשׂנאת חינם? – זה אותו הבורא, אותו הכוח העליון, כוח האהבה הממלא אותנו, הוא שנהפך לשׂנאת חינם. וכעת עלינו לבצע מהפך הפוך, להחזיר את הכוח הזה למצבו הנכון. אין זה אומר שהכוח ישתנה, ישתנו היחסים בינינו. לכן משנאה כלפי הבורא אנחנו נשיג אהבה אליו, במידת המאמצים שלנו לשנות את היחס בינינו משנאת חינם לאהבת אחים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מבשרי אחזה אלוקי", 16.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
על הגבול בין החושך והאור
פטנט אלוהי
מהשבירה לברוא את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest