דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל האוצרות לפניך!

כל האוצרות לפניך!

מיכאל לייטמן

שאלה: אני לומד זוהר מדי יום ביומו, אך חוץ מהרצון שגדל בתוכי, אינני מרגיש דבר. האם אני מתקדם בכיוון הנכון?

תשובתי: זה טוב מאוד! אם מיום ליום הרצון גדל, אין יותר צורך בדבר! הבעיה היא בכך שלרצון הגדל, למרות שהוא מביא צער, צריך להתייחס כאל שׂכר. הרי הרצון, חוסר המילוי, הוא כוח ההתקדמות קדימה. מתוך הרצון הריקני אני מרגיש שחסרה לי דבקות עם הבורא, הרגשת הקשר עימו, תכונת השפעה.

הרצון הנכון הוא השׂכר, הרי בעולמנו אתה חייב להרוויח מילוי, ובעולם הרוחני עליך להרוויח את הכלי הרוחני, הרצון. המילוי קיים, קח אותו! במה? – זו כבר שאלה… כעת מסביבך נמצאים אוצרות רוחניים: "יהלומים", "זהב", "כסף", כל מה שרק תחפוץ. רק אין לך רצון אליהם, לכן אינך מזהה אותם. נדמה לך שהחלל מסביבך הוא ריקני!

כל הדברים הטובים ביותר שאתה רק יכול לייחל להם, הכול נמצא. אך כאילו שסתמו לך את הפה, קשרו אותך ברגליים ובידיים, העמידו אותך בפני האוצר הזה ואומרים: "זה שלך!". אך איך זה יכול להיות שלך אם אינך יכול לקחת אותו… חייבים לגדל את הרצון, הכלי הרוחני, להכין אותו, וזה הכול. לכן השׂכר זה הרצון, ההשתוקקות. לכן הוא נברא על ידי האור.

אנחנו צריכים לשנות את התפיסה שלנו, את היחס שלנו כלפי השׂכר והעונש. בעולמנו הרצון, הרגשת החיסרון, הוא העונש, והשׂכר הוא המילוי שמרגיע אותי, הרי אני נמצא בתוך הרצון ליהנות. אך אם אני נמצא בתוך הרצון להשפיע, ויש לי רצון להשפיע, זה השׂכר. מדוע קיים הבדל כזה? – כתוצאה מהצמצום. הרי על הקבלה נעשה הצמצום, ועל ההשפעה אין שום הגבלות.

אם יש לך רצון להשפיע, הכול פתוח לפניך, במידה הזאת מתגלה לך הכול. ברצון להשפיע שלך אתה מתחיל לראות באור החוזר את כל מה שנמצא מסביב, בבקשה, קח! כך בהדרגה, מיום ליום, הזוהר משנה את הראייה שלנו, את כיוון המחשבות, בונה יחס חדש ואחר לחיים, לשלבי ההתקדמות הרוחנית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
השׂכר הוא האור החוזר
הכוונה לגל רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest