דף הבית / חינוך, ילדים / להרגיש את רצון הזולת

להרגיש את רצון הזולת

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

שאלה: אילו פעולות, פסיכולוגיות או מילוליות, יעזרו לאדם בקבוצה אינטגרלית לבצע "יציאה מתוך עצמו"?

תשובתי: לשם כך צריך תחילה ללמוד את החומרים שהכנו על אינטגרליות, על שיתוף פעולה הדדי, על שילוב הדדי בין בני אדם, על איך להתחיל "לצאת מתוך עצמך" ולהרגיש את האחרים, כלומר להרגיש את רצונותיהם.

למעשה, אני לא יכול להרגיש רצונות של אחרים, אך כאשר מופיעים אצלנו רצונות משותפים, השתוקקויות משותפות, אני יכול לתאר לעצמי שהם משותפים ואז אני יכול "לצאת" לתוכם, מתוך הבנה שברצונות ובהשתוקקויות המשותפים הללו נמצאים גם השותפים שלי לקבוצה, החברים שלי.

אלה יכולים להיות גם גברים וגם נשים, מאחר והקבוצה יכולה להיות מעורבת, והיא יכולה גם להיות קבוצה הומוגנית, בהתאם לנסיבות. לפעמים עדיף לגברים ללמוד לבד, ללא השתתפות הנשים. לנשים קשה יותר להיות יחד. הן מתקשרות פחות טוב זו עם זו. את כל זה עלינו לקחת בחשבון.

בעיקרון, הרבה תלוי באנשים עצמם: אם הם מוכנים, אז כל זה לא משנה. אבל אם הם לא מוכנים, אז צריך לקחת בחשבון אפילו את הרמה הסוציאלית שלהם, את המוצא שלהם, וכדומה.

צריך לארגן את הקבוצה בצורה מאוד מדויקת, כדי שלא יימצאו בה "עורבים לבנים" שיבלמו את התהליך מפני שיש להם מגמה משלהם, קו פעולה משלהם, מצב מסוים שמחייב אותם, או מפני שכך לימדו אותם. אנשים כאלה צריך להוציא מהקבוצה, מפני שהם לא מסוגלים להיכלל בתוכה מייד. ולאחר מכן הם יכולים להיכנס לאט לאט, בצורה פסיבית, ולהתקרב להכשרה הקבוצתית.

מתוך שיחה מס' 17 על החינוך האינטגרלי, 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להיפטר מהנוקשות
המורכבות של שיתוף הפעולה ההדדי האינטגרלי
מאפס עד אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest