דף הבית / המשבר ופתרונו / להציל את כדור הארץ ממשבר האקלים

להציל את כדור הארץ ממשבר האקלים

שאלה: קונצרן פיננסי שוויצרי שנקרא "קרדיט סוויס" פרסם מחקר שנקרא "אורח חיים אחראי". המחקר מתאר איך אדם אירופאי צריך לחיות כדי להציל את כדור הארץ ממשבר האקלים, ובאילו דרישות עליו לעמוד כדי לקיים את הסכם האקלים הפריזאי. 

לפי המחקר, אדם צריך לפלוט עד 3 טון CO2 בשנה, וכדי לעמוד בדרישה הזו הוא רשאי להתקלח שלוש פעמים בשבוע למשך שמונה דקות, או שש פעמים בשבוע למשך ארבע דקות, אמבטיה לא יותר מפעם בשבוע, להוריד מים באסלה לא יותר מפעמיים ביום, להפעיל מכונת כביסה פעמיים בשבוע למשך שעה. לא לאכול בשר, לאכול פעמיים בשבוע 100 גרם עוף, גבינה מותרת פעם בשבוע 25 גרם.

אסור לשתות קפה, בירה, חלב, מותר לשתות רק מים. השימוש באינטרנט מותק רק לשעתיים ביום, ומשחקי מחשב אסורים. אפשר לטוס פעם אחת בשנה במחלקת תיירים למרחק קצר. לרכוש שני זוגות ג'ינס, שלוש חולצות או חמש חולצות טריקו שישמשו אותו כל השנה. ז'קט או חליפה לא עומדים במגבלה. מה לדעתך יחשוב על כך אדם שיקרא את הדרישות הללו?

תשובתי: לא חשוב מה האדם חושב, אם כך צריך להיות, אז צריך להגביל את בני האדם לדרגה כזו של צריכה.

הערה: אני מבין שאתה מקבל את הדברים האלו.

תגובתי: אני מקבל אותם כי אני פשוט מבין אילו בעיות צפויות לנו כתוצאה ממשבר האקלים. לא נצליח להתמודד עימן או להתחמק מהן בשום צורה, ולכן נצטרך להגביל את עצמנו. ובאמת הגבלה היא האמצעי הבטוח ביותר, למעשה בצורה כזאת אנחנו מתקנים את האגו שלנו במישרין.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 16.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest