דף הבית / אקטואליה / היריבות בין ישראל לארצות הברית

היריבות בין ישראל לארצות הברית

שאלה: הגיע הזמן לסכם את השנה שעברה ולבדוק את התחזיות לשנה החדשה. אני בחרתי לעשות זאת לפי האירועים שפקדו אותנו בשנה הנוכחית. ג'ו ביידן נבחר לנשיא ארצות הברית, נפתלי בנט נבחר לראשות הממשלה בישראל. באירופה וגרמניה אסרו על שימוש בכלים חד-פעמיים. אירופה חוותה הצפות והתפרצויות הרי געש, ובארצות הברית ורוסיה היו רעידות אדמה, שריפות וסופות טורנדו. אנגלה מרקל סיימה את תפקידה, וירוס הקורונה ממשיך להכות בעולם עם 270 מיליון נדבקים ו-5.3 מיליון בני אדם שנפטרו. זו התמונה בגדול. איך אתה היית מסכם את השנה שחלפה?   

תשובתי: הייתי אומר שזו שנה של קיצוניות, הכול הפך להיות קיצוני יותר. הייתי מציין את המתיחות הגדולה ביותר שהתגלתה בין ישראל לארצות הברית. מתיחות רצינית מאוד, עד כדי כך שבקרוב אנו עלולים להיות כמו יריבים. האמריקאים לא מסכימים איתנו, יש חברי ממשלה אמריקאים שבכלל לא מסכימים עם קיומנו.

הדבר היחיד שאני מקווה לו, שהיהודים בארצות הברית אולי יתחילו לחזור לעצמם, או לכל הפחות שלא כל כך יזדהו עם המפלגה הדמוקרטית. תנועות השמאל, צריכות להבין שגם אם הממשלה נקראת שמאל ודמוקרטית, היא לא דמוקרטית. הממשל לא פועל למען הדמוקרטיה, לא למען העם, אלא אך ורק למען אלו שיוצרים אותו. הם משחקים בהלך הרוח בין השחורים ללבנים. הם משחקים בין קבוצות אחרות ושונות של האוכלוסייה, אבל ביחס לישראל צריך לומר שיהיה הרבה יותר גרוע. עד שהיהודים ילמדו את השיעור יעבור עוד זמן רב, אבל השיעורים יהיו רציניים מאוד וארוכים ואפילו מגואלים בדם.

אין סיכום אחר לשנה הזו, כי הכול קשור להתפתחותו של העולם. חשבתי על תהליך הבריאה בזמננו ובאיזו דרך נוכל להידמות לו, אבל לצערנו אנו הופכים את כל הדרך מטובה וקצרה לדרך מגואלת בדם וטרגית. הכול נעשה עבורנו, אבל כתוצאה מכך גם עבור כל העולם. ישראל עומדת במרכז העולם, והסיבות לכך הן אובייקטיביות. אנחנו רואים זאת לאורך כל ההיסטוריה. מרבית בני האדם שחוקרים את המצב ואת ההיסטוריה דרך עדשת הזמן והאירועים שהתרחשו, רואים איך הכול קשור אלינו, אנחנו נמצאים במרכז האירועים. המטרה שלנו להביא את העולם לאחדות, לחיבור, להראות דוגמה. אנחנו לא עושים זאת, ולכן כמובן שזו אשמתנו שהעולם נמצא במצב כזה. מוטל עלינו לתקן את המצב ונהיה מוכרחים לתקן אותו, ואולי זה יהיה בדרך מאוד לא נעימה שנקראת דרך ייסורים.

 

שאלה: אם רע לנו רע לעולם, ואם טוב לנו טוב לעולם?

תשובתי: לעולם לא יהיה יותר טוב אם לנו יהיה רע, אלא יהיה רע לכולם. אם ישמידו אותנו, כל העולם יסבול ויהיה מגואל בדם.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 13.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest