דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להצדיק שנים של סבל

להצדיק שנים של סבל

שאלה: איך אדם צריך לקבל עונש מאסר של שנים רבות על עבירה שלא ביצע?

תשובתי: עלינו להיות מעל המצב עצמו. כדי להבין את גזירת הגורל, הכרחי להיות ברמה שמעל הגורל, רמה שבה יש לשאלות האלה פתרון. אדם שישב כל כך הרבה שנים בכלא לא יכול פשוט להמשיך ולחיות בשנאה אורגנית למצב, הרי במהלך השנים בכלא הוא כבר צריך להבשיל ולהבין שהעניין הוא לא בחברה או בבני האדם, שמישהו החליט משהו, אלא העניין הוא עם ההנהגה העליונה, עם המחשבה עליונה.

שאלה: האם זה מה שממתיק לו את המצב?

תשובתי: זה לא רק כדי להמתיק את המצב. אם אני עוסק בבירור שאלות כאלה, אני חייב להעלות אותן לדרגה שבה נחרץ הגורל. לא מדובר במישהו שסתם רצה משהו ועשה. אדם צריך לחתור למחשבה שמאחורי המעשה. זה כבר תלוי באדם, וזה באמת כבר מגיע לדרגת הבורא.

שאלה: האם ניתן להצדיק שנים של ישיבה בכלא כדי להגיע למחשבות כאלה?

תשובתי: ללא ספק, משום ששאלות שעולות בזמן הישיבה בכלא, אלה שאלות שאדם לא ישאל כאשר הוא חופשי. את השאלות שעולות בזמן המאסר עליו לשאול את עצמו, בתוך עצמו. כשהאדם חופשי, הוא עושה חשבון במחשבות אגואיסטיות, אבל כשהוא בכלא הוא יכול אולי להיות חופשי ממחשבות אגואיסטיות.

שאלה: אתה חושב שהדיאלוג הפנימי שאדם עושה בזמן הישיבה בכלא מצדיק את כל שנות הסבל?

תשובתי: כמובן, כי כל שנות הסבל הן רק בכי של האגו שאדם יכול להצדיק.

שאלה: זה עניין רציני, כי אם הוא מגיע למחשבות האלה אז כל חייו מוצדקים.

תשובתי: לא רק כל חייו, אלא אפילו שהיה נדמה לו שמוות עדיף משלילת חופש כזו, מוצדקים. פתאום האדם מתחיל להבין, שדווקא זה חופש. ומה שהוא חשב שנקרא חופש, זה לא חופש אלא מאסר.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 6.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest