דף הבית / כללי / להפריד את האמת מהשקר

להפריד את האמת מהשקר

thumbs_12_100_wp1.gif

שאלה: השאלה הפרקטית המרכזית של החיים, שמעניינת את כל האנשים, היא איך בדיוק להעלות את איכות ופוריות החיים הגשמיים. וכאן, במקום תשובה מאוד קשה, אפקטיבית ופרקטית, כל חכמי העולם מציעים בערך את אותה תשובה קלה ומתחמקת: החיים הגשמיים הם שטות לעומת לימוד אינסופי של חכמה תיאורטית כלשהי. כאשר כאן, בעולם הזה, תשובה זו לא נותנת בודאות שום דבר חיובי, אלא מסיטה נגד אחרים ומעשירה על חשבון אחרים. לאט לאט האנשים מפתחים התנגדות לחכמה מכל סוג כי היום אין חכמים במלוא מובן המילה, אבל יש הרבה אנטי-חכמים. למה מגוון כה רחב של ספרי חכמה לא מוביל להתקדמות מעשית להעלאת איכות ופוריות החיים, למה מילים יפות כל כך לא מתחברות עם מעשים יפים?

תשובה: זאת משום שאנחנו עוד לא יכולים להפריד אמת משקר, לכן מבלי שידעו זאת, השקרנים שמסביבינו עובדים עבורנו כדי שנחכים, נחשוף אותם, ונמצא את המטרה האמיתית של קיומנו ואת השיטה היחידה להשגתה. הקבלה איננה תיאוריה. תסתכל איך משיגים אותה (לפי ההקדמה לתע"ס, אות קנ"ה):

  • למה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד את חכמת הקבלה? משום שיש בזה כוח גדול, שמי שעוסק בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינו מבין את מה שלומד, אלא מתוך הרצון החזק להבין את החומר הנלמד, מעורר על עצמו את האור המחזיר למוטב, ובמידת השפעתו מתחיל לחוש את העולם העליו – כאן ועכשיו.
  • זאת אומרת, מוצעים לך צעדים מעשיים לגילוי ממשי של העולם הרוחני, ולא משהו מופשט. אתה מפתח בנוסף ל-5 החושים שלך, חוש נוסף להרגשת העולם העליון. הוא נקרא נשמה. בו אתה מרגיש את החלק שבך, ששייך לאינסוף ולא את הגוף הגשמי שלך. בכך חכמת הקבלה (האמיתית ולא הממוסחרת), נבדלת מכל שאר השיטות, התיאוריות והפילוסופיות. זהו מדע מעשי לחלוטין, כמו המטרה שלו שהיא, "עולמך תראה בחייך".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest