דף הבית / כללי / מפגש עם ישראל אהרוני

מפגש עם ישראל אהרוני

thumbs_chitryi_100_wp.jpg

במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מסביב לשולחן" נפגשתי בשבוע שעבר עם השף ישראל אהרוני. אהרוני (שהוריו עלו מסמרקאנד והוא יליד הארץ) מייצג את האליטה של המטבח הישראלי ומשתייך לקובעי הטעם והכיוון באומנות הבישול בעולם. הוא חי בתוך הטעמים כמו בתוך מוזיקה, קורא מתכונים כמו שמוזיקאי קורא תוים, כל טעם מתקבל אצלו כמו זר של ניחוחות!

מלבד זאת, הוא חוקר בתחום היסטוריית הבישול, השפעותיה על קשר בין אנשים ועל השפעות בין תרבויות. בשבילו סעודה היא הניחוחות שלה, המלווים שלה, מצב האדם בזמן שטועם מהמנות, ההפסקות בין המנות, הנאה מריקודים מתאימים, שיחות מסוימות, תאורה… בקיצור עולם שלם, שאנחנו צמצמנו למקדונלדס, המבורגר וקוקה קולה.

האוכל מבדיל בינינו לבין הבהמות: הפרה לא משנה את טעמיה, היא צריכה רק עשב, ואילו האדם מבשל, מחליף מנות, טעמים וחשק, בהתאם לגידול האגואיזם מדור לדור. אם הסוס צריך זרעי חיטה, האדם צריך קמח.

כל עם, בהתאם למיקום שלו, תוך התפתחות אופי ייחודי, מפתח גם מטבח ייחודי שמעיד, בסופו של דבר, על סוג ייחודי של נשמות. המטבח האוניברסלי המופיע בזמננו מעיד שהציביליזציה שלנו היא "כפר קטן" – אנחנו שוב מתאספים לבבל המאוחדת. כלומר, כאשר בוחנים את האדם ואת האנושות דרך הקיבה, אפשר לספר על כל ההיסטוריה שלנו, הגיאוגרפיה, ההתפתחות והמצב הנוכחי. שף כזה יכול להוות תחליף עבורכם לפסיכולוג ולרוקח ("דוקטור סטייק").

laitman_2008-07-21_israel-acharoni_400.jpg

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest