דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפחיד, אבל לא יתר על המידה

להפחיד, אבל לא יתר על המידה

קטע מתוך עיתון "האומה" של בעל הסולם:

"גם זה ברור, שלמאמץ הכביר הדרוש לנו בדרך התחתים שלעומתנו, צריכים אחדות איתנה ומוצקת כפלדה, מכל איברי האומה, בלי שום יוצא מהכלל. ואם לא נצא בשורות מלוכדות לקראת הכוחות האיתנים, העומדים לשטן על דרכינו זה, נמצא תקותינו נידונה כאבודה למפרע."

בעל הסולם אומר, שעָם ישראל חייב להתחבר למעלה מכל ההבדלים. היינו מאוחדים בעבר, וחייבים להגיע לאותו החיבור והאיחוד גם בהווה. בזה אנחנו מנצחים את כל ההפרעות, מדלגים על הכול ומביאים את עצמנו ואת כל העולם לתיקון שבהכרח חייב להתקיים.

ואם לא, אז יופיע כוח ה"שוט" שבכל זאת יכריח אותנו להגיע לתיקון, אבל כבר בדרך של ייסורים, בדרך של "בעיתו".

שאלה: הבעיה היא, שהעָם לא מרגיש צורך אמיתי בחיבור. אנשים בעצמם מודים שאנחנו פונים להמונים בטרם עת.

תשובתי: כלומר, צריך לחכות עד שהצרות והייסורים יתגברו? כאשר יהיה רע יותר, אז נוכל לדבר על איחוד?

אבל הרי החכם רואה את הנולד. אנחנו בכל זאת יכולים להרכיב משקפיים "נכונים", או לקרב את העיניים ל"משקפת", או ל"טלסקופ" או להביט ב"מיקרוסקופ", כדי לזהות חיידקים קטלניים, לפני שהם יהרגו אותנו.

כך אנחנו נוהגים במדע, ברפואה, בכל תחום אנחנו שואפים לזהות את המחלה לפני שהיא מתפרצת ולעקור אותה משורשה. כך נוהגים אנשים חכמים.

בשביל מה לנו לחכות עד שלעָם יהיה רע והוא ירצה בשינויים? צריך כבר עכשיו להגביר פעולות חינוכיות והסברה, שניצני הרע יהיו כאלה מאיימים שיחייבו את העָם לחיבור. שבעיניהם הרע הקטן שלי ייראה כרע גדול וכצרה גדולה.

אבל גם כאן יש לנהוג במידה. ההפחדה עצמה היא לא השיטה והדרך שלנו, אמנם שהיא יעילה. בדרך כלל בשיטה הזאת משתמשים רופאים, ארגוני ה"ירוקים" שמפחידים אותנו באסונות אקולוגיים שמתקרבים.

אבל אנחנו צריכים לפעול אחרת. רצוי לא לעבוד בצורה של הפחדת האנשים, אלא להראות להם עד כמה הם מרוויחים כבר היום מזה שהם מתחברים.

מתוך שיעור על עיתון "האומה" של בעל הסולם, 22.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה עבור איחוד
יש תקווה!
חיבור מול פני הרע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest