דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את הרעל לתרופה

להפוך את הרעל לתרופה

"ויאמר פני ילכו והנחתי לך: ויאמר אליו אם אין פניך הלכים אל תעלנו מזה: ובמה יודע אפוא כי מצאתי חן בעיניך אני ועמך הלוא בלכתך עמנו ונפלינו אני ועמך מכל העם אשר על פני האדמה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ג, פסוקים י"ד – ט"ז).

הבורא צריך להביא את כולם למצב של הידמות מלאה אליו. שום הסכמות אחרות לא יכולות להיות.

האדם חייב להכיר בעובדה שהוא לא ייפרד מאף אחת מהתכונות שלו, כי צריך לתקן את כולן. הוא מתחיל להתייחס בזהירות להתגלויות הכי אגואיסטיות שלו, בכך שמבין, שבסופו של דבר הן צריכות להשתנות בערכן להיפך. לכן, מבלי לבטל שום דבר, הוא מסתכל ישר על האטלס הרוחני הפנימי שלו, בזה שמבין, שלא יכולה להיות דמות נכונה של הבורא ללא תיקון של כל הרצונות לחלוטין להשפעה ואהבה.

יחד עם זה, האדם שונא את התכונות שלו ובז להן! הוא היה רוצה למחוק את הכול, להתנתק מעצמו, מהעבר שלו, שכל הזמן רודף אותו. הוא מאשים את עצמו, את הבורא, את כל מי שרק אפשר, במה שהוא נאלץ לעבור וכמה טעויות הוא עשה בחיים!

אבל ההכרה הדרגתית שהן כולן נחוצות להשגת המטרה הסופית, וכל מה שהיה עד עכשיו צריך להיתקן, ולמעשה כל הפעולות האלה הן נכונות לגמרי, רק שצריכות לעבור היפוך, זה כבר גילוי עצום עבור האדם.

הוא בשום אופן לא צריך להאשים אף אחד על העבר, כי כל הזדונות שלו נקבעו בכוונה, הם קיימים בתוכו מלכתחילה ומתגלים ועוד יתגלו בצורות הפראיות ביותר. אבל הם כולם הכרחיים. והוא מוכן לעבור כל דבר שרק צריך, העיקר לא לאבד אותם ולתקן הכול.

שאלה: מה נותן לאדם כוח כדי להגיע לזה?

תשובתי: חשיבות הבורא, שרק באופן כזה הוא יכול לעשות לו נחת רוח.

נניח, שאני יושב ליד השולחן שאותו ערך הבורא בכל מיני מטעמים. כל מנה שלפניי זה רעל: טעם נורא, מרירות איומה! אני חייב בתוכי לשנות את זה בכזאת צורה, כדי להרגיש תענוג אין סופי מזה שאני טועם ואוכל משהו מגעיל, ויחד עם זה מרגיש מתיקות מפני שקיבלתי את זה ממנו.

הכול תלוי בכוונה שיכולה להפוך את הרעל לתרופה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתוך החושך לזעוק אל האור
לנוע ב"זיג זג" או בדרך ישרה?
אין תכונות רעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest