דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את הפחד להתקדמות

להפוך את הפחד להתקדמות

שאלה: כשאני מרגיש למשל רעב, אז אני צריך למלא את עצמי. מה לעשות אם אני מרגיש פחד שלא אוכל לעשות את זה, פחד מחוסר מילוי?

תשובתי: הפחד להיות רעב, חולה, זקן, הפחד מהמוות, זה פחד של תבוסת האגו. פחד מחוסר מילוי, מחוסר מימוש, זה כבר גבוה יותר, אבל בכל מקרה הוא שייך לפחד אגואיסטי. איך להיאבק בזה ובשביל מה זה ניתן לנו?

לא ניתן לברוח מהפחדים, החל מהפחד הפרימיטיבי ביותר מהמוות וכל שאר הפחדים שאחר כך הופכים ליראה. הם ניתנו לנו כדי שאנחנו תחילה, בזה שבורחים מהם מחוסר ברירה, ובזה שרואים שלא יכולים לברוח לשום מקום, לא יכולים לפצות את עצמנו, פתאום נגלה: "אם אני אתעלה מעליהם, אם אהיה במערכת של השפעה ואהבה, מחוץ לעצמי, אז אני לא אפחד משום דבר. ויכול להיות שבכלל, אם אני אצא מתוך עצמי, כלומר מתוך הרצונות והמחשבות שלי, אני אוכל לתאר לעצמי כאילו שאני לא קיים, כי אין לי שום רצונות ומחשבות לעצמי. ומה יש? – יש מחשבות על האחרים, על כל מה שלא אני. אז כנראה שזה טוב. בזה אני לא סובל משום דבר. אבל אם אני לא סובל, אז אני גם לא מרגיש שום דבר. אז יכול להיות, בכך שאני אתפטר מעצמי, מהפחדים על עצמי, אני צריך להיות חדור מהייסורים של האחרים ולחיות בפחדים האלה? – כך אני אקבל הרגשה, אפשרות, למלא אותם".

כלומר, כל המחשבות האלה הן חיוניות כדי לדחוף את האדם קדימה. בשום פנים ואופן אסור להיפטר מהן, לא צריך להימנע מהן, אלא להיפך, רק לנסות לכוון אותן בצורה נכונה.

עד לגמר התיקון הסופי אנחנו תמיד מנוהלים על ידי הפחד – או פחד על עצמנו, או פחד על האחרים, שזה תלוי עד כמה רחוקים האנשים האלה שעבורם אני מפחד, דואג, חושש, בזה נמדד הגובה של האדם.

באיזה מובן? – אם אנחנו מדברים על כך שהכול מקושר במערכת אחת יחידה, אז על אלה שקרובים אליי יותר אני חושב מפני שאני תלוי בהם, ועל אלה שרחוקים יותר ממני אני כבר חושב לא מפני שאני תלוי בהם, אלא מפני שפשוט אני חושב על המערכת, ויכול להיות על הבורא, מפני שכבר אני יכול לפעול עליו דרך המערכת הזאת, יכול להביא את המערכת למצב שהיא תשמש לו לגילוי, תגרום לו בזה תענוג וכולי. כלומר, אני הופך כבר לשותף פעיל של העבודה שלו עם העולם.

ותמיד לפניי קיימים הדאגות, הייסורים, הפחדים – וזה טוב. על ידי האינטנסיביות שלהם אני מודד את המדרגה שלי, את העלייה הרוחנית שלי – עד כמה אני הופך כל פחד להתקדמות.

יחד עם זה, אל תחשבו שכשאתם מתקדמים רוחנית, אז הפחדים משתנים אצלכם באופן דרסטי. יכולים לתת לכם פחדים מהפשוטים ביותר של חיי היום יום, אף על פי שאתם תימצאו בדרגה רוחנית גבוהה.

כל זה יהיה, עד שלא תסיים את התיקון. איך עוד אפשר לדחוף את האדם קדימה, אם לא על ידי פחדים? – פחד זו הרגשה של רצון לא מלא.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 19.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נעלה – והפחד יתמוסס
היראה שאינה נותנת לעצור
היראה העיקרית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest