דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרי געש של הרצונות שלנו

הרי געש של הרצונות שלנו

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות י"ח:

"ואין לשאול כלל, על מצב שאר בריות העולם, חוץ מהאדם, משום שהאדם הוא מרכז כל הבריאה, וכל שאר הבריות, אין להן חשבון וערך של כלום לעצמן, זולת באותו השיעור, שהן מועילות לאדם, להביאו לשלמותו, ועל כן הנה עולות ויורדות עמו, בלי שום חשבון לעצמן."

כמו שאנחנו לומדים בד' בחינות דאור ישר, כך גם ג' הבחינות הראשונות דאור ישר מייצבות ותומכות בבחינה ד'. הן תואמות לטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", בעוד שבחינה ד' מהווה את דרגת ה"מדבר". בדרגת ה"מדבר" יש הרגשת "צמצום", "אור חוזר" והשתוות הצורה עם הבורא, דווקא באמצעות ג' הבחינות הקודמות. זאת הסיבה מדוע הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" עולים ויורדים יחד עם דרגת ה"אדם". כשהוא ישיג שלמות, אז וודאי שגם הם יתכללו בתוך המצב הזה.

ואז, כמו שנאמר: "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ". כי צורת השפעה שתשרה באדם תתקיים אחריו בכל שאר המציאות.

היום אנחנו רוצים לתקן את האקולוגיה, להפחית את הזיהום של הסביבה, ובינתיים, בעתיד הקרוב מצפות לנו סופות, הצפות, התפרצויות של הרי געש ושאר אסונות הטבע, שיזכירו את מה שהתרחש על פני כדור הארץ לפני מיליארדי שנים. צריך להבין, שבטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" אנחנו לא יכולים לתקן שום דבר בגישה ישירה.

רק על ידי תיקון דרגת ה"אדם" אנחנו נאזן גם את שאר חלקי הטבע. הם עולים ויורדים יחד עם האדם. כמה שלא תעשה טוב בעולם שמסביב, הוא יחייך אלינו רק כשאנחנו נתקן את עצמנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 03.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צונאמי בתוך תוככי נשמתך
הכול תלוי במדרגת האדם
רעידת האדמה בתוכנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest