דף הבית / להעביר לקהל את המסר שלך

להעביר לקהל את המסר שלך

שאלה: כל דובר חייב להיות פסיכולוג. אחרי הכול אם הוא מבין את עולמו הפנימי של האדם, אז הוא יודע מה לומר לו, על אלו נקודות ללחוץ, כדי שהאדם מולו יתרגש. האם זה עובד בחינוך אינטגרלי כאשר רוצים לאחד בין האנשים? האם עלי גם ללחוץ על הנקודות הללו?

תשובה: חובה. שם עוד יותר צריך ללחוץ. עליך להכניס את האדם למצבים מסוימים – ולא אדם אחד, אלא כמה – ולכוון אותם לחיבור זה עם זה, שיעברו דרך משחק צורות מסוימות של התקשרות, התנהגות, חיבור, התרחקות. בהתבסס על התרגילים האלה, עליהם להגיע למסקנה מסוימת.

שאלה: כיצד נכון להתייחס לקהל, האם עליי להתמקד באדם אחד או לתפוס את הקהל באופן כללי?

תשובה: המטרה שלי היא לא לדמיין את דמות הקהל, כי אני מכניס את המסר שלי במודע לקהל, ואחרי כמה ביטויים שנאמרים- זה מתחיל לעבוד בתוך האנשים, והם כבר בדרך מסוימת קשורים אליי, לזמן, למקום, למה שקורה. אני יוצא אל האנשים כדי לאחד אותם, וכדי שבאיחוד שלהם הם יתחילו לקבל תמונה מדויקת ונעלה יותר של העולם.

שאלה: מהי הדרך הטובה ביותר להתנהג מול הקהל: להיות שווה איתו או להראות לו עליונות?

תשובה: אתה חייב להיות מורה, מחנך. מנוסה יותר, אך לא מעליהם. אתה בשום אופן לא צריך להפעיל עליהם לחץ. אך במידת הצורך תוכל להחזיק אותם כדי שלא יפריעו לתהליך החינוכי.

שאלה: איך להרגיש את הצורך של האנשים היושבים מולך? איך אתה מרגיש, מה חסר לתלמידים שלך?

תשובה: עלי לעניין אותם בחומר שאני מסביר להם עליו. לכן, אני תמיד מתחיל לומר להם משהו חדש, מיוחד, כך שהם יכולים להתחיל להקשיב. אני מנסה לגרום להם להתפעלות, לעורר השראה ורצון לדעת מה שאני רוצה להעביר להם. ואחרי זה אני מכניס אותם לחזון הטבע שלי, החברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 14.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest