דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להסב את גל הפיצוץ לאחור

להסב את גל הפיצוץ לאחור

התיקון של הנברא, הוא להתחבר יחד. כי זהו הרי התיקון של השבירה שהתרחש כתוצאה מהמפץ הגדול, שריסק את הנברא היחיד, את הרצון היחידי שנברא להמון חלקים.

כל העבודה שלנו היא לחבר את כל החלקים האלה יחד. ומובן, שאין לנו כוח, שמאפשר לעשות את זה. אבל אנחנו יכולים, כביכול, להסב את המצב הזה לאחור. בשלב כלשהו מהדבקות אנחנו הגענו לפירוד, ועכשיו, בכך שמרגישים את עצמנו מפורדים, אנחנו רוצים לחזור חזרה לדבקות.

כי הדבקות הקודמת רשומה אצלנו ב"רשימות". ואם אנחנו נהפוך אותם מבפנים החוצה ובמקום לקבל לעצמנו ולדחות את האחרים, אנחנו נדחה את עצמנו ונקבל את האחרים, אז נשיג דבקות.

אנחנו מסוגלים לעשות את זה בזכות זה שנמצאים בעולם הזה ויכולים לבצע פעולות אפילו נגד הרצון. בעולם הזה אני יכול לחבק מישהו, מבלי שמרגיש אליו שום אהבה ואפילו מרגיש שנאה. וכמובן, שזה שקר. אבל אם אני מלכתחילה יודע, שאני לא משקר לו, אלא משקר לעצמי, אז זה לא נחשב לשקר. אני יודע שאני מבצע פעולות ששנואות לרצון שלי, אבל כדי להשיג כזה מצב, שאני באמת ארצה את זה. אז למי אני במקרה כזה משקר, חוץ מאשר לעצמי?

אנחנו צריכים לפעול בצורה כזאת במטרה להתחבר, אף על פי שמלכתחילה אנחנו לא רוצים להתחבר ולא זקוקים זה לזה. וככל שאנחנו נשתדל יותר, כך יהיה לנו ברור יותר, עד כמה שזה מנוגד לרצון שלנו. תלמידי רבי שמעון, המקובלים הענקיים, התאספו ללימוד הזוהר, וגילו ביניהם אש בוערת של שנאה, שבירה אמיתית, בשורש עצמו.

אבל אם, יחד עם זה, אנחנו מבצעים פעולות שמכוונות לחיבור, בכך שמבינים, שמשתדלים להתעלות מעל לטבע שלנו, מעל לשבירה, ועושים פיזית כל מה שאפשר, אז זה מספיק כדי להתקרב לאט לאט לאיחוד.

הפעולות האלה נקראות "לא לשמה". הכוונה שלנו היא להשיג "לשמה", השפעה, חיבור. אבל אנחנו נותנים לעצמנו דין וחשבון, שבינתיים לא נמצאים בזה. אבל אנחנו עושים צעד קדימה בכל מה שרק אפשר.

מתוך שיעור על איגרת של רב"ש, 20.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור בינינו, המורכב מעשר ספירות
מקום העבודה הוא בין הלבבות
התקדמות מתוך ההפוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest