דף הבית / המשבר ופתרונו / גורלה של ארה"ב בידיה

גורלה של ארה"ב בידיה

דעתו של זביגנב בז'זינסקי (Zbigniew Brzezinski), פוליטיקאי אמריקאי.

(הטקסט המודגש הוא שלי, מיכאל לייטמן): צר לי לחשוב שאנחנו שוללים לגיטימציה מעצמנו, ובכך מפשטים את המשימה של חלקים מסוימים בעולם להיות עוין לנו. פעלנו כאילו שיש עלינו איזו שליחות מיוחדת. ג'ורג' בוש אפילו אמר, "האומה שלנו נבחרה על ידי אלוהים והוזמנה על ידי ההיסטוריה להיות מודל לעולם". – זאת הטעות של ארה"ב (מיכאל לייטמן).

אנחנו מתחילים להתמודד עם הסיכונים הגלובליים החדשים וכדאי להתחיל להבין ולפעול אחרת. אנחנו חייבים לשחזר את הקואליציות שלנו. אנחנו צריכים להישאר חכמים. אבל כדי להיות חכמים, אנחנו זקוקים למנהיגים שמבינים מהו ההבדל בין המאה הנוכחית למאה הקודמת. – זה בלתי אפשרי, כי לזה חייבים לדעת את מחשבת הבריאה, הטבע, ולא להמציא את העתיד בכוח עצמי, הרי הוא יהיה מנוגד למטרת הטבע (מיכאל לייטמן).

אך עוד יותר חשובה העובדה שהחברה שלנו צריכה להיות בעלת הבנה של היחסים הבינלאומיים. אני חושש, שהציבור שלנו לא מבין את העולם מסביב. זה מערער את יעילות הניהול, ואפילו יותר גרוע אם הניהול הוא לא מספיק מיומן ובעצמו פועל תחת הסיסמאות הפשוטות. – אי-ידיעת העולם וצורתו העתידי הינה המצב הכללי של כל שליטי העולם (מיכאל לייטמן).

אנחנו הרבה פחות מודעים, מפני שהעולם הפך להיות הרבה יותר מסובך. גם קודם האמריקאים לא היו מודעים להיסטוריה של העולם, ועכשיו הידע שלהם הוא עוד יותר עגום. האמריקאים לא יודעים הרבה על הגיאוגרפיה הכללית. אני חושב שצריך איזו הסכמה לאומית משותפת על איך אנחנו מגדירים את החיים ההגונים והאחראיים בעולם המורכב של היום. אני לא חושב שיש לנו את זה. יש לנו סיסמאות על הצלחתו של האדם, יש לנו סיסמאות של "יוצרי משרות", יש לנו סיסמאות שלכל אחד יש את הזכות להגיע לשמים בחיפוש אחר סיפוק עצמי גשמי, יש לנו הגדרה של החיים הטובים, שכוללת צבירת עושר וגם בידור.

אלה הם אשכולות של נושאים שקשורים ביניהם, וזה ידרוש טלטלה אמיתית עבורנו כדי להתחיל לחשוב ברצינות על איך אנחנו יכולים ליצור מחדש חברה בריאה, כאשר כאן היא עדיין מהווה תמונה שמושכת לעולם שהיה פעם. אז, "החלום האמריקאי" היה נפוץ. היום לא. – בשביל זה חייבים לפחות את תוכנית ההיסטוריה העתידית של האנושות, את דרכי ההתפתחות האפשריות, כפי שהן תלויות בהתנהגותנו, את כל זה נותנת לנו חכמת הקבלה אם נרצה לגלות אותה לעצמנו. גורלו של העולם בידיו, אם הוא יבין כיצד לנהל את הגורל הזה (מיכאל לייטמן).

ידיעות קודמות בנושא:
מי המנהיג הבא של העולם?
אלטרואיזם הוא חשבון מדויק
הבומרנג של "החלום האמריקאי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest