דף הבית / המשבר ופתרונו / להכיר את הרע בטוב

להכיר את הרע בטוב

שאלה: מאירופה מגיעות ידיעות חדשות על המשבר הכלכלי שהולך וגובר. כבר מתנהלות שיחות על יצירת רשויות שלטון מאוחדות חדשות. האם זהו "קם מלך חדש במצרים", שעליו מספרת התורה?

תשובתי: הבעיה היא לא עם פוליטיקאים. נאמר, "לב שׂרים ומלכים ביד ה'". השבשבת מראה את כיוון הרוח, ורק אנחנו יכולים לשנות את הכיוון – קבוצת "בני ברוך" העולמית שעושה עבודה קשה, שמלאה בנפילות ועליות.

שאלה: איזו התפתחות היינו רוצים שתתרחש באירופה?

תשובתי: אנחנו רוצים שיקרה לה, כמו גם לעולם כולו, הכרת הרע בדרך הקלה. לאחר שיראו ויגיעו להכרת הרע, האנשים יראו גם את הכיוון לטוב.

לכן אנחנו צריכים להפיץ בצורה כמה שיותר רחבה את הידיעה על הסיבה האמיתית לצרות של העולם ועל איך לתקן את המצב. העולם באמת נמצא בגילוי הרע, ובעבודה שלנו תלוי, איך בדיוק זה יקרה. אנחנו המתווכים שמסוגלים לכוון את האנושות לדרך טובה או רעה, או למשהו אמצעי ביניהם.

אף אחד אינו מתאר לעצמו, אילו אסונות מאיימים על העולם. כי המשבר מעיד לא סתם על קריסה, אלא על המערכת האינטגרלית והגלובלית שמתגלה בבירור פנים מול פנים מול המערכת האגואיסטית. ה"עיגולים" עומדים מול ה"יושר", וחסר הקשר ביניהם. ככלל, האנושות לא תוכל יותר להזין את עצמה – הכול קיים בשפע, אך אין מזון. זוהי כבר בעיה רוחנית.

גם עכשיו יש לנו הכול בשפע לכולם, אבל תסתכל על מה שקורה בעולם – פערים בין האנשים, אי שוויון, התאבדויות. כל כמה שניות מת ילד מרעב. אצל בעלי החיים לא קיים דבר כזה ואילו אצל בני האדם – כן.

לכן יוצא, שהאנושות זקוקה לגילוי הרע, אבל בדרך הטובה. אני מקווה שאנחנו נכוון את העולם לדרך הזאת. אחרת "הגורל העיוור" ישלח כאלה אסונות ומכות, שנובעות מהמעמד של "אורות" ו"כלים" זה מול זה. כאשר אין ביניהם "מתאם", זה מוביל למלחמה והשמדה. מפחיד אפילו לחשוב על התפתחות כזאת של האירועים. ובמיוחד אנחנו הם אלה שיהיו אשמים.

אין למה לחכות. צריכים להשתדל להתחבר כמה שיותר מהר.

בעל הסולם כותב ב"כתבי הדור האחרון": "כבר מסרתי את עיקרי דעותיי בתרצ"ג (1933), גם דיברתי עם מנהיגי הדור ודבריי לא נתקבלו אז, אף על פי שצווחתי והזהרתי אז על חורבן העולם, לא עשה זה רושם. אבל עתה, אחר הפצצה האטומית והמימנית, אני חושב שהעולם יאמינו לי, שקץ העולם מתקרב ובא בצעדים נמהרים. וישראל יהיו נכווים תחילה לשאר האומות, כמו שהיה במלחמה הקודמת. על כן היום טוב לעורר את העולם, שיקבלו תרופתו היחידה ויחיו ויתקיימו".

זאת העבודה שלנו. רק אנחנו נשנה את החדשות.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 11.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שנה מכרעת
עבדות מצרים בקנה מידה עולמי
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest