דף הבית / אהבה / האהבה היא הגשר מעל השנאה

האהבה היא הגשר מעל השנאה

כל המציאות מתחלקת לשלושה חלקים: אני, הניצוץ בתוכי, שלא נותן לי מנוחה ורוצה לגלות מציאות נוספת, והעולם מסביבי.

העולם מסביבי מתחלק לאנשים הקרובים לי והרחוקים לי, לטבע הדומם, הצומח והחי. ומאחורי כל זה עומד כוח נוסף – הכוח העליון. ואני בינתיים תופס את כל המציאות הגלויה לפניי כזרה, כלא שייכת לי. והכול זה חלקים ממני, שאותם אני עדיין לא מרגיש כשלי בגלל השבירה שהתרחשה במודעות ובהרגשה שלי.

כאילו נתנו לי זריקת הרדמה ביד, שממנה היד איבדה לחלוטין את התחושה, ולכן אני לא מרגיש שהיא שלי. אפשר לחתוך אותה ואני אפילו לא אשים לב – עד כדי כך ההרדמה חזקה.

כך אני מרגיש את כל העולם, כאילו הוא לא שייך לי. והעבודה כאן היא להילחם נגד ההרדמה הזאת, נגד ההרגשה הזאת. וזה נעשה בכוונה, כי אם אני חושב שהעולם הזה אינו שייך לי, כאילו הרדימו אותו כדי לנתק אותו מהאגו שלי, אז אני יכול להתייחס אליו בצורה אלטרואיסטית, ולהשפיע לו כאל מישהו זר. אני אוכל ללמוד לאהוב אותו.

אני לא צריך לפתח אהבה לעצמי, אני כבר אוהב את עצמי מתוך האגו שלי. אבל עכשיו אני יכול ללמוד לאהוב את האחרים שמרוחקים ממני על ידי ההרדמה הזאת, על ידי אשליית השבירה הזאת. אחרי הכול, האהבה היא תכונת הבורא, ולא תכונת הנברא.

על ידי השבירה הבורא נותן לנו הזדמנות לרכוש תכונה שלא בטבע שלנו ואינה שייכת לנו. אנחנו בכלל לא מבינים מה היא אהבה. כשאני משתדל ללמוד לאהוב את אלה שמחוצה לי כמו שאני אוהב את עצמי, זאת אומרת, להתייחס לזולת כמו לעצמי – זה נקרא "אהבה".

אני עובד עליה נגד האגו שלי. זה כוח מיוחד שבי שכל הזמן מתנגד לזה. כך יש עימות בין שני הכוחות שפועלים בשני כיוונים מנוגדים. הרצון מושך את התענוג אליו, בונה מעליו "מסך", כוח התנגדות, שדוחה את התענוג ומוכן להחזיר אותו למעלה.

ואז, מתוך השילוב של שני הכוחות הללו אני מסוגל להבין מה זה באמת לאהוב מישהו, לא ילד או כלב או את הגוף שלי, אלא מישהו זר.

ככל שאני מתפתח, השנאה שלי כלפי הזולת גדלה, אך מעליה אני מפתח את כוח האהבה. רק לזה קוראים "אהבה" – אם היא עולה מעל השנאה. כמו שכתוב "על כל הפשעים תכסה אהבה". על ידי ההתנגשות של שתי התכונות המנוגדות, הנברא מסוגל לרכוש את תכונת הבורא. אחרת זה בלתי אפשרי, ואנחנו היינו נשארים לתמיד בתוך הטבע שבו נבראנו.

אם אנחנו רוצים להיות נבראים, כלומר, יחידים, עצמאיים, שנמצאים מחוץ לבורא, ובאותו הזמן רוצים להשיג מצב גבוה, אנחנו חייבים לבנות בתוכנו מערכת ניגודים כזאת, שבה תמיד יפעלו שני כוחות מנוגדים: כוח הרצון לקבל, וכוח הרצון להשפיע, שאנחנו בונים בעצמינו מעל האגו שלנו – אהבה מעל השנאה.

מתוך שיעור לפי המאמר של רב”ש 01.06.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לבקש לאהוב
האהבה שהאגואיסטים לא מכירים
האהבה מעל לכל ההבדלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest