דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להידבק למורה עם כל האגו שלי

להידבק למורה עם כל האגו שלי

עכשיו כולם שווים ואין בקבוצה אנשים יוצאי דופן, ויכול להיות שכך זה יישאר בניגוד לכל הדורות הקודמים. כי בסופו של דבר אנחנו צריכים להגיע לאיזה סנהדרין (הנהגה רוחנית).

למרות שגם בתוך הסנהדרין היו קיימים הבדלים. מה שעוד לא התממש בפועל, אפשר לדמיין מה שרוצים, אבל אי אפשר לומר שום דבר מראש.

אנחנו צריכים לפעול במקום הזה שבו אנחנו עומדים עכשיו, לתת יגיעה, לברר את התפקיד שלנו ולבצע. ומה שיהיה בהמשך לא צריך להדאיג אותנו. אסור לשאול על העתיד, כי זה כבר חיפוש של התועלת האישית, שבו מעורבב הרצון לקבל שלך.

אבל כלפי המורה אתה חייב לבטל את עצמך במה שקשור לשאלות רוחניות, כאילו שאתה לא קיים. אחרת אתה לא תוכל להתקדם. כל ההתקדמות נעשית על ידי ביטול עצמי שלנו כלפי העליון, לכן אין לך ברירה.

כתוב: "סתירת זקנים בניין ובניין נערים סתירה". אפילו אם נראה לך שהמורה טועה, זה לא חשוב, שיטעה, ואתה אחר כך תראה איך הבורא מסובב את זה ההיפך, כך שהטעות תהיה לתועלת.

לכן ישנם מצבים שבהם צריכים לקבל את כל מה שהמורה אומר, ללא שום פקפוק וספק. לבטל את עצמך וללכת אחר העצות שלו, מבלי לברר למה זה כך ומבלי לרצות לקבל שום הוכחות. זו דרגה קטנה של אמונה.

ובדרגה יותר גבוהה של אמונה אתה רוצה לשמוע הסברים, למה המורה מייעץ לך דווקא כך, לעשות ביקורת על זה, לראות עד כמה אתה מתנגד להחלטה הזאת וחושב אחרת, ואף על פי כן, לבצע אותה. לבצע כך, כאילו שלא היו לך שום טענות ואתה מסכים עימו ודבוק בכל מאה אחוז. אז אתה תוכל להיות דבוק למורה עם כל האגו שלך ובמיוחד, אם מלכתחילה היית נגד.

אבל זה מתאים רק לאנשים גדולים. לכן תמיד צריך לשמוע לעצמך, באיזו השתתפות מרבית של האגו שלך אתה מסוגל לגמרי להידבק למורה. יכול להיות שרק בהשתתפות אפסית, כאשר אתה שומע מה צריך לעשות ואתה עושה. ויכול להיות, שאתה יכול לעורר את הביקורת שלך, לראות עד כמה אתה מנוגד, ולמרות זאת להידבק לדעה שלו יותר ויותר. על ידי זה אתה גדל בתוך המורה כמו עוּבר.

ככל שאתה מבטל יותר את האגו שלך כלפי המורה, בזה שמבצע ומקיים כל מה שהוא רוצה, יחד עם חוסר הסכמה מלא מצידך, בזה נקבעת אותה ההתהפכות שעושה העובָּר לפני יציאתו מרחם אימו. כך אתה נולד.

ולאחר הלידה מתחילה עבודה עוד יותר גדולה, עם ספקות ועם בעיות הרבה יותר רציניות. הן אופייניות בעיקר למצב של קטנות, זמן ה"ילדות": זעם של ילדות וכל מיני דינים. ותמיד זה מכוון כלפי העליון. כל העבודה שלנו היא בביטול עצמי כלפי העליון.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אי הסכמה פנימית עם הרב מובילה לריחוק חיצוני
מורה = מערכת רוחנית
אין דרך עוקפת למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest