דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיאבק ולא להיכנע!

להיאבק ולא להיכנע!

שאלה: במשך שלושת הכנסים שעברו, ובמיוחד אחריהם, כל הזמן מתגלה שנאה לבורא, לחברים, ל"נקודות שבלב". איך לעבוד עם השנאה הזאת?

תשובתי: אם אפשר, בשום צורה לא לעבוד עם השנאה עצמה. ככל שאתה תתחיל יותר "ללעוס" את כל התכונות והרגשות השליליים שמופיעים בך, כך תהיה יותר קשור אליהם, כך תהיה יותר קיים בתוכם ותהיה ניזון מה"קליפות". לכן אסור לשהות במצבים האלה.

אני מבין שהם כמו עלוקות, נצמדות לאדם מכל הכיוונים ומוצצות את דמו. אבל אתה צריך בכל דרך אפשרית להתעלות מעל למצבים כאלה בהשתוקקות פנימית לחברים, לבורא. אסור בשום אופן להישאר ב"קליפות", זה יתחיל למלא אותך במילוי אחר לגמרי, ההפוך לבורא, שממנו קשה מאוד לצאת אחר כך, כי אתה תתחיל להתרגל אליו.

בהכרח חייבים לעשות משהו! ברגע שמופיעות כאלה הרגשות צריך להיאבק בהן. תתחיל לשחק, לשיר, לקרוא משהו מתוך החומר שלנו, לעסוק בעבודה רוחנית בכל צורה שהיא, רק לא להישאר במצב ההפוך להתקרבות, לא להתרחק ממנו.

בשום אופן לא להתחיל לנבור למה מופיעה השנאה, מאיפה היא, לשם מה. אפילו אם בסופו של דבר זה יביא אותך למשהו טוב, בכל זאת אין צורך במחשבות הללו. הן ניתנות לך כהפרעות, אז תתחיל לעבוד נגדן, כלומר תשאיר אותן במנוחה.

אם אתה נמצא באיזה שהוא קשר עם כוחות הטומאה, עם המחשבות, אפילו אם בתוכך אתה מתחיל לקלל אותן וכביכול לא לאהוב, אבל כל הזמן נמצא בהן, אז אתה מזין אותן ומזה הן חיות.

שאלה: איך אפשר לעזור לחבר לצאת ממצב כזה שבו הוא נמצא?

תשובתי: לסחוב אותו לקבוצה, לערוך איתו סעודה, אבל לא לשבת ולהתלונן על הגורל שלו, אלא יחד לשיר, ללמוד, לעשות משהו. לעזור לחבר, זה אומר, שאתה לא משאיר אותו במחשבות השליליות, אלא בכל הכוח מושך אותו מתוכן. רק כך.

אבל אם הוא מתנגד, אז אתה לא חייב להישאר יחד איתו, אלא צריך להראות לו בצורה בולטת שאם הוא לא רוצה בעזרתך, אז אתה נוטש אותו. אתה לא חייב "למות" יחד איתו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקבוצה יותר חזקה מה"קליפות"
השתהות היא כמו מוות
ניקוי צינורות בשביל "האור המקיף"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest