דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להטות אוזן לבורא…

להטות אוזן לבורא…

laitman_2010-10-03_7719-1_us-70.jpg

כנס "מתחברים בערבה", שיעור מס' 2 – דצמבר 2010

רק כשמתחילים להרכיב לאחד שלם את ה"לגו" השבור של נשמת אדם הראשון, אנחנו מתחילים לראות עד כמה כל מה שמתרחש עימנו בעולם הזה, גם האירועים הלא נעימים וגם האירועים היותר נעימים, חיוניים או לא, ולא ברור מדוע הם עוברים עלינו. למרות שהם נראים לנו כביכול מקריים, הם כולם מתחילים להסתדר באיזושהי צורה מופלאה, הכול נעשׂה מאורגן ומתאים זה לזה בצורה אידיאלית, עד הפרט האחרון.

אנחנו מתחילים להבין את הנחיצות שבלחצים ושל המשבר שהעולם חוֹוֵה היום, של כל המצבים הקשים שכל אדם עובר בחייו הפרטיים. כל זה מיועד רק כדי לדחוף כל אחד מאיתנו למקום שלו, אל התפקיד שלו, אל היישׂום הנכון. אם רק נטה אוזן ונשמע מה בדיוק הבורא רוצה לעשות עם כל אחד מאיתנו, אם באמת ניישׂם את האמרה "אין עוד מלבדו", ונרצה שהוא יבצע בנו את פעולתו, כל פעם שנשמע לו זה כבר יספיק.

אך כדי לשמוע, אנחנו צריכים להקדים קודם לכן פעולות, כמו שנאמר "נעשה ונשמע". כי לשמוע את מה שעושׂה הבורא, זה כבר אומר להימצא בדרגת הבינה (שמיעה זו דרגת הבינה, מדרגה גבוהה מאוד). ולכן, קודם צריכות להיות פעולות, כמו שנאמר במעמד הר סיני: "נעשה ונשמע". את אותו התהליך בדיוק אנחנו צריכים ליישׂם עכשיו, כך שנשתדל להיות יותר קרובים זה לזה בלבבות, כאיש אחד בלב אחד, להשׂיג ערבות הדדית, עוזרים זה לזה להתחבר. כי רק ביחד, בהשתוקקות לחבר בינינו את כל הנקודות שבלב שלנו, את הרצונות שלנו, נבנה את הכלי/הרצון השבור הזה, כשאנחנו אוספים שוב את החלקים שלו, אנחנו משחזרים אותו מחדש.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס "מתחברים בערבה", 31.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest