להחיות את עצמך

שאלה: מדוע הבורא לא עשה שאנחנו כבר עכשיו מייד נרגיש את כולם כאיברים של הגוף שלנו?

תשובתי: אך אתה צריך לגלות מתוך הניגודיות את נוסחת ההשפעה: מתוך השׂנאה, את הקבלה, מניצול הזולת – להשיג אהבה וחיבור.

תאר לעצמך שאתה פתאום מגלה שהאויב הגדול שלך, שלפני כן אתה רצית לרמוס ולהשמיד אותו, הוא למעשה הבן שלך, שעליו לא ידעת שום דבר, פשוט כמו בסרט. זה לא מובן לך עכשיו, אך השתדל להיכנס לקבוצה ותאר לעצמך שאתה נכלל ברצון הכללי המשותף. אל תסתכל על הפרצופים, תסתכל על הרצון שהוא אחד לכולם, התעמק בתוכו. ואז דרך הרצון הזה תרגיש שסובבות אותך נשמות מיוחדות, ורק אתה מביט עליהן מהצד. השתדל להיכנס פנימה לתוכן ולבטל לגמרי את עצמך.

דרך הביטול העצמי הזה אתה תתחיל לחיות! כל הזמן תישאר במחשבה הזאת, כדי שהיא לא תצא לך מהראש, תחליט שמעכשיו אתה רוצה להסתכל כך על העולם. נסה להישאר בהרגשה הזאת עד מחר, כל הזמן לחדש אותה ולהחזיר את התמונה הזאת. ואז בשיעור הבא אתה תהיה מוכן להחיות אותה! דמיין את מה שמתרחש בתוך הרצונות האלה, המחוברים זה עם זה: כיצד פועלים פרצופים ע"ב וס"ג, על מה שמספר רבי שמעון לחברים, הכול עוסק רק ברצון הזה ובהקשר שבין חלקיו.

רצונות נקיים וטמאים, מתוקנים ושאינם מתוקנים, הכול נמצא במערכת אחת שאתה מגלה עכשיו. ואתה רוצה לגלות בה את החיים, את כוח החיות, את עצמך בתוכה ולהבין כיצד הכול פועל. בדיוק על זה מספרים כל ספריי הקבלה, ואתה רוצה שזה יתגלה. כשיתגלה הקשר בין כל חלקי הרצון ובאיזו הרמוניה הם פועלים, זה יהיה גילוי מעשי של קשר פועל ונכון, וזה ייקרא גילוי הבורא. ואחר כך הבורא, הקשר הזה, יתגלה יותר ויותר, וזה יסמל עלייה במדרגות העולמות, לגילוי יותר ויותר גדול של הבורא. כי הרי הבורא גם כן נקרא כך: "בוא וראה", כיצד פועלת מערכת בהשפעה הדדית, כיצד האור פועל בתוך הרצונות/הכלים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 13.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
דרגת פרופסור בעולם האצילות
כיצד להפוך לחופשי ובטוח

One comment

  1. 'סוף מעשה במחשבה תחילה', מחשבת הבריאה מיועדת למטרה אחת בלבד: גילוי הבורא. הגילוי מגיע ממקום ההופכי לבורא, אם נדע כי כולנו מקושרים, הכלי שלנו לא יוכל להבנות שכן נאבד את אפשרות הבחירה, המצב הידוע אין בו משום לעורר את החיפוש שיביא להכרת הגילוי, רק ממצב הופכי נדע להכיר בתכונת הבורא ההופכית מהטבע שלנו ובסופו של דבר לבושה ובקשת המן שתעלה אותנו למדרגות העולם הרוחני, מחשבת הבריאה כשמה כן היא, היא מדוייקת להפליא, אין בה שום דבר מיותר כך שבסופו של דבר הכל כולל הכול נועד כדי להביא אותנו (מאחורי הקלעים) למטרה הסופית!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest