להורדה: תוכנה של בורא

להורדה: תוכנה של הבורא   חושך.
                        בתוך החושך אני מתחיל להרגיש שמישהו נמצא.
                        אבל אינני יכול לזהות אותו.
                        הוא כל הזמן מתחמק…
                        אני רוצה לתפוס אותו, והוא בורח ממני.
                        אני אפילו מרגיש, איך שהוא בורח ממני.
                        אני רק ממשש כאן ושם, וכאן ושם, ו… ולא מצליח לזהות.
                        וחושך.

אבל אומרים שיש מכשיר, מעין אינפרא אדום, שעל ידו אני יכול לגלות את הבורא.
יוצא שכל המערכת הזו – ההסתרות, החיפושים, ההבנה שכאן הוא לא נמצא וגם לא שם, שאיני יכול לתפוס אותו בצורות בהן ניסיתי – מגלה לי בסך הכול את הדרך למכשיר המזהה. המכשיר הזה נקרא "מסך ואור חוזר", כוח התעלות מעל האגו לאהבה ונתינה. הוא מאפשר לי להתחיל לזהות את הבורא, בתוך החושך.
לכל המערכת הזו קוראים בקבלה "תורה". שכחו ממה שהורגלתם לחשוב על תורה עד היום, סיפורי היסטוריה ותולדות העם, חוקים מוסריים וצווים משפטיים או כל תמונה מוכרת אחרת, דתית או חילונית. בחכמת הקבלה מדברים על משהו אחר לחלוטין כשמדברים על תורה. תורה זה הקשר בינינו בין הבורא והוא כולל את כל העולמות העליונים ומה שבתוכם.
כתוב "בראתי יצר הרע (אגואיזם), בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". מה זאת אומרת? מצד אחד נמצא האור העליון (בורא), מצד שני נשמת האדם (כלי קליטה). ביניהם עולמות המסתירים את הבורא מהאדם (עולם מלשון העלמה), ובתוכם "כלים ואורות" (רצונות ומילויים). אבל כל המנגנון הזה הוא חומרה בלבד.
צריך תוכנה שתתלבש על החומרה, תגדיר כיצד להפעיל כל נשמה, לגרום לה לרצות בתיקון ולהתמלא באור. לתוכנה הזו קוראים תורה. אדם שמתקין אותה על הרצון לקבל (אגו) שלו, נעשה דומה לבורא. ואת זה רוצה חכמת הקבלה ללמד כל אחד מאיתנו – להיות כבורא.

(הקטע לקוח מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם מה- 6.3.08, מדקה 8:46 עד 12:48. לצפייה בשיעור המלא)

11 comments

  1. רב יקר שלום

    אם בעיניים אדם רואה, באוזניים הוא שומע וכו' , מהו  הכלי (הנשמה)?

    האם מרגיש את הבורא בלב? בשכל? ברצונות? האם הרצונות אחרי המחסום הם הרצונות הרוחניים (שעכשיו הוא בכלל  לא מזהה)  הם בעצם הכלי הראשון הרוחני?

    תודה מקרב לב

  2. ערב טוב

    בעיניין החושך גם אני חשבתי עליו אתמול אבל בהקשר שונה

    1.שלמדתי צילום הייתי צריכה לתפקד הרבה שעות בחושך או לעבור מחושך לאור לפתח תמונות צבע בחושך מוחלט לעבור בחושך ממקום למקום לדעת לחושים להוביל לבטוח שלא אתקע פתאום בקיר או במישהו אחר …חוויה מאוד מעניינת מעבר ללימוד צילום שהוא חוויה בפני עצמה…אבל אתמול חשבתי בעקבות שיחה עם אחותי על החושך בתור אחת אופטימית שתמיד ראתה את האור או את הנקודה החיובית בכל אדם את ניצוץ נשמתו תמיד שקוף לי מה הם מסתירים מה צריך לתקן וכו וכו…אז לא ראיתי את החושך בטח לא הרוחני למרות שהוא היה סביבי כל הזמן בצורה אפילו דיי מוגזמת…באנשים בכל אופן אתמול שחשבתי על החושך בחלל על כמה גדול החושך והכוכבים והאורות הם תמיד בעיני תמונה של מה שבפנים …אז החושך הוא עצום הוא תמיד יותר גדול ואינסופי ולהרבה החושך הוא הרע…המפחיד …וכו וכו אז הבנתי שאין ברירה צריך להתאהב בחושך להבין שהוא תמיד נימצא כמו תפאורה של לילה אי אפשר בלעדיו הוא לא בורח הוא תמיד נימצא כמו הצל שלך ואתה…כתבת ש"ביניהם עולמות המסתירים את הבורא מהאדם" …

    איך שאני רואה את המצב הוא שהעולמות לא מסתירים את הבורא מהאדם האדם הוא זה שמסתתר מפני הבורא-ת ולמה הוא מסתתר???מפני שהוא מתבייש …ויש לו על מה ולמה…

    אבל יש שלב מסוים שהאדם צריך להפסיק להסתתר מהבורא-ת כי הוא כמשחק מחבואים איתי…חחח זה מצחיק הרי כבר גיליתי אותו מזמן והוא יודע את זה…אז למה הוא ממשיך להתחבא ???זה כמו במחבואים ???עד מתי תתחבאו??עד מתי לא תאמינו לי???עד מתי תסתתרו מפני…?הרי גם ככה אתם כבר מאוד "מפגרים"בהתפתחות שלכם -בלי להעליב כמובן…פשוט אתם תקועים אז מה לעשות איתכם ???לפעמים בא לי ל"נער"את העץ
    אבל הרחמים…אולי באמת פורים זה זמן טוב לכם

    הרי את המסכות כבר שמתם מזמן
    שיחקתם מלא תפקידים על הבמה
    מערכה ראשונה נגמרת לה
    אפשר להוריד מסכות
    אפשר לא לפחד
    אפשר להרגיש בטוח
    אני בשטח…חחח

    פורים שמיאח

  3. אבל אי אפשר בלי מחמאה על הבלוג
    כל הכבוד !!!

    עלו והצליחו!!!

    כמו שאמרו אצלינו בתנועה

    עלו נעלה כי יכול נוכל.

  4. שלום כבוד הרב… שאלתי בעבר, ואני שואלת שוב… אני ממש צריכה הסבר.. מה הוא בדיוק המסך? למה הכוונה שמדברים על מסכים? המילה הזאת חוזרת על עצמה שוב ושוב כמעט בכל שיעור… ועדיין לא יושב לי עד הסוף למה הכוונה? זה מפריע להבנה. אז אנה אם אפשר.. הסבר קצר או לינק או משהו שמסביר מהו מסך. ונ.ב. השאלה מופנית לרב . תודה מראש. בכבוד והערכה. Smile

  5. בנוסף לגבי ההשוואה של התורה לתוכנה אני חייבת להגיד שיש לי השגות…עדיף על בעיה…מצד אחד אני אומרת נכון הרי זה הפתרון היחיד לתקן את ה"מכונות"-אנשים כביכול מקולקלים
    ויש כאלה מלא שפועלים כמו איזה רובוטים סדר יום קבוע ממש מפחיד…ביולוגיה בלבד שתוכנה כזאת מיועדת להם…מצד שני למה לי לראות בהם משהו מקולקל? רובוטים?מכונות…בהמות..וכו וכו…הרי איך שאני "רואה"אותם כך הם נהיים ממש עליה וקוץ בה…מצד שלישי יש אמת שהתגלתה ואי אפשר להתעלם ממנה…בקיצר בלבלתי אתכם???

    חחח

    למזלי הרב
    אני היא כ ל מי שאני
    ואני יודעת כל מי שאני
    ואני בטוחה שאני והוא
    נצליח וכמובן כל היתר
    לתקן מה שמישהו בדמיונו קילקל
    כי כמו שידוע

    האור ש"בה" מחזירו למוטב.

  6. והכי חשוב

    שמשיח בשטח אל תהיה במתח.

    אם היו פה כאלה פרצופים מחייכים וסמיילי ולבבות אז בטח היה אומר לי לשים מלא כי הוא אוהב אותם…חחח

  7. לרב,

    תהילים פרק קכח

    א  שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:

    אַשְׁרֵי, כָּל-יְרֵא יְהוָה–    הַהֹלֵךְ, בִּדְרָכָיו.

    ב  יְגִיעַ כַּפֶּיךָ, כִּי תֹאכֵל;    אַשְׁרֶיךָ, וְטוֹב לָךְ.

    ג  אֶשְׁתְּךָ, כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה–    בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ:

    בָּנֶיךָ, כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים–    סָבִיב, לְשֻׁלְחָנֶךָ.

    ד  הִנֵּה כִי-כֵן, יְבֹרַךְ גָּבֶר–    יְרֵא יְהוָה.

    ה  יְבָרֶכְךָ יְהוָה, מִצִּיּוֹן:    וּרְאֵה, בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם–כֹּל, יְמֵי חַיֶּיךָ.

    ו  וּרְאֵה-בָנִים לְבָנֶיךָ:    שָׁלוֹם, עַל-יִשְׂרָאֵל.

  8. תוכנה טובה, אני מוריד!

    איפה מורידים את האנטי וירוס?

  9. איך מתכנת מרדים את עצמו?

    הוא סופר קבצים…

  10. זוהר, פירוש הסולם, פרשת תולדות אות ג'

    ג) בוא וראה, כל מי שעוסק בתורה הוא מקיים העולם ומקיים כל פעולה ופעולה שבעולם על תקונו כראוי. ואין לך אבר הנמצא באדם, שלא תהיה כנגדו בריה בעולם.

    כי כמו שגוף האדם מתחלק לאברים , וכולם עומדים מדרגות על מדרגות המתתקנות אלו על אלו, וכולן הן גוף אחד. כן העולם, כל אלו הבריות שבעולם, כולן, הן אברים אברים, ועומדים אלו על אלו, וכאשר כולן תתקנה יהיו לגוף אחד ממש. והכל, הן האדם והן העולם, הוא כדמיון התורה, כי התורה כולה היא אברים ופרקים ועומדים אלו על אלו, וכאשר יתתקנו כולם, יעשו לגוף אחד, כיוון שנסתכל דוד בעשייה הזו, פתח ואמר מה רבו מעשיך ה' כלם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך.

  11. זוהר, פירוש הסולם, פרשת וירא, אות קנה (מתוך מאמר נודע בשערים בעלה)

    קנה) בוא וראה, שגם נשמתו של אדם, אין מי שיוכל לדעת אותה, אלא מכח אלו אברי הגוף ואלו המדרגות של אברי הגוף, המגלות פעולות הנשמה, משום זה הנשמה נודעת ואינה נודעת: נודעת על ידי אברי הגוף, ואינה נודעת ממהותה עצמה. כך הקב"ה נודע ואינו נודע, משום שהוא נשמה לנשמה רוח לרוח. גנוז ונעלם מכל. אבל להזוכה באלו השערים דהיינו המדרגות העליונות, כנ"ל שהם פתחים לנשמה. נודע לו הקב"ה. ונמצא שנודע ע"י מדרגות העליוניות שהם פעולותיו, ואינו נודע מצד מהותו עצמו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest