דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להודות על הייסורים, יותר מאשר על הטוב?

להודות על הייסורים, יותר מאשר על הטוב?

שאלה: ידועה עצת חכמים כלפי הייסורים והיחס אליהם: "האדם צריך להודות על הרע כמו על הטוב". אבל יחס זהה כלפי הרע והטוב נראה כמזוכיזם…

תשובתי: קודם כל, חשוב להבין, שכל מה שקורה מגיע במטרה ללמד משהו. אני גדלתי במשפחה שעברה את השואה.

ראיתי, שילדים ומבוגרים חיים עם הטראומה הזאת, כל הזמן מדברים עליה, בבית, בחברה, בעיר, ולא יודעים מה לעשות. ובכל זאת הם ממשיכים לחיות כמקודם, בכך שמארגנים את חייהם ביחס לחברה והטבע, בהתאם לדחפים הטבעיים, ללא חשבון נכון.

שאלה: זה נקרא להודות? להבין, שהאירועים אינם מתרחשים במקרה, אלא כדי ללמד אותי משהו?

תשובתי: אלא בשביל מה עוד? נאמר, שהייתה תקופה לפני השואה או איזו מכה אחרת. בתקופה הזאת, אני לא עשיתי משהו, לכן הגיעה המכה. המכה הזאת צריכה ללמד אותי לא להרשות למכה הבאה לבוא, לשנות את ההתנהגות שלי. מה אני צריך לשנות?

אני לא ראיתי שלאחר השואה נוצרה ועדה, לפחות בקרב היהודים, שחקרה מדוע זה קרה לנו, לשם מה. לא, אנחנו חשבנו רק על איך להסתדר טוב יותר בכל מיני מקומות שונים.

אם עכשיו אנחנו כבר השגנו כזאת רמה, שמטרת הבריאה ברורה לנו, אם אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בעולם גלובלי, שמקושר הדדית, וממשיכים, כמו גידול סרטני, להרוס אותו על ידי היחסים ההדדיים שלנו, בכך שמובילים למוות, אז האם בזה אנחנו לא מזמינים על עצמנו את המכה הבאה?

שאלה: אבל איך זה שייך לייסורים האישיים של האדם?

תשובתי: האדם צריך להרהר: למה זה קורה כך? אחרת הוא לא אדם, אלא בהמה שבורחת מפני סכנה. אנחנו לא יכולים בצורה כזאת לברוח מהחיים.

אני חייב לחקור מאיפה ולמה מגיע הרע, להבין שהכוח הזה מכוון אותי לטוב. אני חייב להשיג איזון, לבוא להשפעה, אהבה, חיבור בין כולם. אני צריך להשלים את הטבע, לתקן את היצר הרע שלי, לעשות ממנו טוב. כי כל הטבע, חוץ מבני אדם, זה כוח אהבה וחיבור.

תתאר לעצמך: כל היקום, כל הטבע, זה הכוח הטוב. ורק באנושות, בתחום קטן מקונן הרע, כדי שאנחנו נשלים אותו בכוח הטוב. כאשר יהיה לנו גם טוב וגם רע, אז אנחנו נוכל להודות על הרע כמו על הטוב. ועד שלא נלמד את זה ולא נשלים בעצמנו, הטבע ימשיך לשלוח לנו ייסורים, ממש ייסורי איוב.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 188, 28.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בכל אחד מאיתנו יושב איוב טיפש
ייסורים שאין בהם צורך
להפוך את כל הרע לטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest