דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה בסיום של כל המאמצים

תפילה בסיום של כל המאמצים

מתוך אגרת נ"ז של בעל הסולם: "לא גיליתי לך את האמת הזה, אלא כדי שלא תרפה ידיך ואל תתיאש ח"ו מן הרחמים. ואע"פ, שאינך רואה כלום, מפני שאפילו בשעה שנגמרה הסאה של יגיעה, הוא הזמן של תפלה."

שאלה: האם תפילה היא חלק מהיגיעה או שהיא באה בנפרד?

תשובתי: תפילה, היא סיום של היגיעה. כאשר נתת יגיעה שלמה והתמלאה הסאה, אז נולדת התפילה. אתה צריך לעשות כל מה שבידך ובכוח לעשות, ואחרי זה אתה תבין שרק הבורא מסוגל לממש את מה שחשב עליו. ואז אתה תפנה אליו!

שאלה: מה זה אומר, לסיים את מידת היגיעה שלך?

תשובתי: זה אומר, לסיים כל מיני ניסיונות להתחבר עם החברים כדי להשפיע לבורא. ואתה מתייאש מזה שלא השגת באמת את תכונת ההשפעה האמיתית, ואז אתה מתפרץ בתפילה.

בהתחלה אתה סתם שומע שזה טוב להגיע להשפעה, אבל אתה צריך להגיע למצב שאתה רוצה להיות משפיע, אתה מתחנן להשפעה, כאילו שאינך יכול לחיות בלעדיה.

אתה לא יכול למדוד את הכלי שלך, ולפי זה שהוא ריק להחליט שסיימת את מידת היגיעה שלך. מתוך מצב בעל כורחך מתפרצת תפילה, שעליה אתה מיד מקבל תשובה, ואז מתרחש בך השינוי. ולפי השינויים האלה אתה כבר מבין שסיימת את הסאה של היגיעה.

התפילה באה לאחר שאדם בדק את עצמו וראה, שאין לו שום אפשרות לשנות משהו בעצמו, אלא הכול רק בידי שמיים. וזה מביא אותו לדבקות עם הבורא.

לא דורשים ממך ליצור את התפילה הזאת באופן מלאכותי. אבל מתוכך באופן טבעי תתפרץ צעקה, שזאת תהיה התפילה שלך. תפילה, זו עבודה שבלב.

מתוך שיעור על אגרת נ"ז של בעל הסולם, 26.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
למה עד עכשיו אין תשובה
תפילה ללא מילים
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest