להבין זה את זה

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

שאלה: מדוע בזכות שבירת המסך הבינה והמלכות החלו להבין זו את זו טוב יותר? כיצד עלינו במצבנו השבור להתחיל להבין יותר טוב זה את זה?

תשובתי: קיימות רק שתי תכונות בבריאה: המשפיע והמקבל, אין יותר שום דבר. איננו מדברים על עצמותו, מה הכוח העליון הזה מהווה בפני עצמו מחוץ לקשר איתנו. כמו כן, איננו יכולים לדבר מעל למושׂג הזמן, מאחר וכל דבר אנחנו מעריכים במסגרת הזמן.

הבורא והנברא אין נכללים זה בזה, אלא מנוגדים מלכתחילה. כדי להביאם לאיחוד, למטרת הבריאה, חייבים ליצור באמצע איזה מנגנון שיקרב אותם זה לזה. המנגנון הזה שיקרב ביניהם צריך להיות מורכב משניהם. הוא צריך לנהל גם את הבורא וגם את הנברא, כדי שהם יתערבבו זה עם זה, יתכללו זה בזה, והבורא יהיה מוכן לקבל את הנברא, והנברא יהיה מוכן לכלול בתוכו את תכונות הבורא, כדי שתהיה ביניהם הבנה, הכרה, חיבור שבהדרגה יתרחב.

תארו לעצמכם שני אובייקטים מנוגדים. נניח אני ואתה מנוגדים זה לזה, כלומר שׂונאים זה את זה. עכשיו אנחנו צריכים באופן כלשהו להגיע לשלום בינינו, כלומר להשׂיג שלמות במצב שלנו. כיצד ניתן לעשות זאת אם אנחנו מנוגדים לחלוטין? – זה בלתי אפשרי! רק בזכות איזשהו אמצעי שאינו קיים, לא בך ולא בי, מפני שאנחנו הפוכים זה לזה.

כיצד ניתן לבנות כזה אמצעי? – אני נותן משהו מעצמי, ואתה נותן משהו מעצמך, ואנחנו בונים משהו שלישי. אך לאף אחד מאיתנו אין עדיין שום יחס לדבר השלישי הזה. אנחנו פשוט בונים אותו בניתוק מוחלט מעצמנו, ואפילו איננו רוצים לדעת שקיים בו משהו משותף. אך אנחנו בונים את המשותף הזה שקיים בפני עצמו, איפה שכל אחד מאיתנו מכניס את עצמו. ומה מזה יוצא? הרי שנינו מנוגדים? מה לעשׂות כדי שהם יתחברו? – לשבור את כל המחיצות ביניהם, ואז ליצור אותן מחדש. בדיוק זה מתרחש בזמן השבירה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תראה שאתה אוהב!
המתאם בין הבורא לנברא
פטנט אלוהי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest