דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להביט על העתיד יחד עם מקובל

להביט על העתיד יחד עם מקובל

Laitman_2010-07-13_1768.jpg

בזמנו, אנחנו הוצאנו לאור ספר מצוין שנקרא "הדור האחרון". הספר מבוסס על שלושה מאמרים של בעל הסולם, ששייכים ישירות לתקופה שלנו, ובפרט, על "כתבי הדור האחרון". אני מניח, שאנחנו קרובים לאותו הזמן שבו הספר הזה יהפוך עבורנו ליסוד לבניית החברה החדשה.

כתבי בעל הסולם נשמרים בארכיון שלנו. את "כתבי הדור האחרון" הוא כתב כטיוטה, והספר מגיש אותם כבר בצורה מסודרת. אנחנו צריכים לראות בו מדריך שמיועד לזמן החדש. אני מאוד ממליץ ללמוד אותו. דרך אגב, הוא זכה לתגובות מאוד חמות של הנציגים המובילים של האקדמיה הישראלית, שקובעים שבעל הסולם הקדים את זמנו ודיבר לא רק על תקופתו, אלא על ימינו.

פרופסור אליעזר שְבֵד מהאוניברסיטה העברית כותב: "הרבה ממה שהוא חזה מתממש בזמנינו, וההסברים שלו תקפים כמו מכשיר שמאפשר להתגבר על הבעיות העתידיות של האנושות".

את החלק הגדול של החידושים אנחנו נדלה דווקא מכאן. ולכן אני חושב שהספר הזה הכרחי לכל אחד. אפילו אלה שרחוקים מהלימוד שלנו יכולים להביט בעזרתו על העתיד של העולם כפי שרואה אותו מקובל. כי המבט שלו חודר יותר פנימה מאשר המבט שלנו. ואפילו שהוא כתב על זה בחלקו בצורה תמציתית, לקונית, בכל מקרה מעניין לעשות היכרות עם שיקולי דעתו.

בין היתר, מדובר כאן על מה שיקרה בעוד מספר שנים. האם זה לא מסקרן לגלות לאן מתקדם העולם מבלי להשתמש בהורוסקופים, מגידי עתידות, מנבאים וכולי. הרי כל מה שכתוב בחכמת הקבלה מתגשם עד לימינו ממש. לכן גם זה נמצא על הפרק. כאן לפנינו לא פנטזיות וגם לא מדע בדיוני בסגנון של זוּל וֵרן, שהצליח לנבא הרבה. מקובל רואה את הצורה העתידית שכבר קיימת, ומקרין אותה בימינו, כדי שנדע איך היא תתממש.

וחוץ מזה, בנטייתנו למה שמגיע, אנחנו מזמינים משם את "האורות המקיפים" שמתקנים אותנו. מאוד מועיל לקרוא על יום המחר. לא במקרה ילדים כל כך אוהבים לקרוא ספרי הרפתקאות וסרטים שמספרים על העתיד, זה נובע מההשתוקקות הטבעית שלהם להתפתחות. לכן, על ידי קריאה על העתיד, אנחנו מושכים "אורות מקיפים" מאותו המודל שעומד להופיע ושאותו מתאר לנו בעל הסולם. זה מאוד מועיל להתקדמות שלנו.

הספר "הדור האחרון" נכתב בשפה פשוטה. אני מניח, שבעל הסולם ייעד את הספר הזה לקהל הרחב ביותר. הוא כמעט ולא מזכיר את חכמת הקבלה, הוא מספר על העקרונות של החלוקה הצודקת, על ארגון היחסים ההדדיים בין בני אדם ונוגע בכאלה מיתרים, שהודות להם הקורא מייד רואה עד כמה הוא מסכים או לא מסכים עם המחבר. יחד עם זה, מהשורה הראשונה שהאדם קורא, הוא ניגש לעבודה רוחנית.

ועוד דבר אחד, הספר הזה יעזור לאלה שקשה להם לקשור את חכמת הקבלה עם המסר שלנו לערבות, מי שסבור שמיותר להביא את המסר על האיחוד להמונים. כאן אנו רואים, שהמקובל ממש דוחף אותנו לזה. וככל שזה יתממש מהר יותר, כך אנחנו נצליח יותר.

מתוך שיעור על המאמר "הדור האחרון", 27.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על איזו חברה כתב בעל הסולם?
מדוע המרקסיזם נכשל?
השינויים הפנימיים קובעים את השינויים החיצוניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest