דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תמשוך את עצמך בשערות

אל תמשוך את עצמך בשערות

שאלה: למה הבורא לא נותן לנו להצליח בשום דבר, ומאלץ אותנו לפנות אליו?

תשובתי: הוא נותן לך את כל העולם הזה, מחייב אותך לכל מיני פעולות ו"שׂם לך רגל", דווקא כדי שאתה תפנה אליו. אחרת, בשביל מה ובמה את צריך להצליח? הרי הפנייה לבורא, זה כל מה שנדרש.

איך אחרת אתה יכול לתקן את עצמך ולהפוך להיות דומה לו? אתה לא תוציא את עצמך בשערות מהביצה. או כמו שאמרו החכמים, "אין האדם מוציא את עצמו מבית האסורים". כי אתה מהווה בסך הכול רק רצון לקבל.

ולכן אתה עובר שורה של מצבים, בדיוק כמו כל העולם. למשל, האירופאים מנסים נואשות לשמור על ה"איחוד" שלהם. בעיקרון, הם נראים כמו עיוורים, טיפשים, אבל מה אפשר לעשות? עד שהם לא יעברו את הדרך הזאת עד הסוף ולא ירימו ידיים, שום דבר לא יקרה. לפני המלחמה או לאחריה, הם יהיו חייבים להכיר במפלתם: "זהו. אנחנו לא יודעים מה עלינו לעשות". ואז הם ישמעו לנו.

לכן אנחנו צריכים מראש להכין ולשלוח להם מכתב עם הסברים. זוהי חובתנו. לא משנה מי יקבל ומי יקרא אותו. זה לא משנה לאיזה פח הם יזרקו אותו, באיזו תיקייה "יקברו" אותו. אנחנו חייבים לעשות את זה.

אותו הדבר נוגע גם לכל אחד מאיתנו, רק בשונה מהאירופאים, אנחנו צריכים לפנות לבורא מפני שזהו המקור של הכוחות. מי עוד יעזור לך? הרי דרוש לך המאור המחזיר למוטב, אתה צריך שכוח ההשפעה ישרה מעל לכוח הקבלה וייצב אותו באופן מדויק לפיו.

כל העבודה שלנו מסתכמת בפנייה לבורא. כל הבחירה שלנו היא, בלעשות את זה כמה שיותר מהר, בכך שמקדימים את הייסורים. בשביל מה אני צריך לראות שנה אחר שנה את הכישלונות העצמיים שלי, כדי "להישבר" בסופו של דבר ובכל זאת לפנות לבורא?

נאמר: "חכם רואה את הנולד". לכן, אני רוצה כבר עכשיו להפוך להיות חכם! למה לי לסבול שנים? מה זה ייתן לי? התקדמות כזאת נקראת "דרך ייסורים". והדרך הטובה, זה כאשר ללא דיחוי, דרך הקבוצה ושאר האמצעים, אני מושך אור ומייד מבין מה צריך לעשות, איך לעלות במדרגות. בשביל מה אני צריך לשקוע יותר ויותר עמוק בביצה של הייסורים, המחלות, האסונות, הדיכאונות והאיום התמידי?

שאלה: איך עליי לרצות בזה, אם הבורא שולט על הרצון שלי?

תשובתי: הוא שולט על הרצון ומכניס לתוכו דחף מניע מהמדרגה הבאה. עכשיו המדרגה הזאת נראית לך חשוכה. תפנה לקבוצה, תבקש את המאור המחזיר למוטב, והיא תוּאר. היא שקועה בחושך, מפני שאתה מסתכל עליה מתוך התכונות ההפוכות.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תעזור לאור להתגלות!
פתח את ליבי
בקשה למגע עם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest