דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להביא את העולם לתיקון

להביא את העולם לתיקון

laitman_2010-03-08_6108_us-70.jpg

שאלה: האם אינך חושב שנחוצה הפצה יותר רחבה של חכמת הקבלה? אפילו בלי להזכיר את המילה (קבלה) אלא להסביר רק את הרעיון שעומד מאחוריה, הסיבות למשבר העולמי, הצורך להתחבר בעולם הגלובלי וכו'.

תשובתי: אני בהחלט מסכים עם מה שאתה אומר, ומבין את הצורך בפתיחות גדולה יותר בהפצה החיצונית. אני מסכים שצריך לפתח תוכניות להפצה רחבה ולהכין לשם כך מומחים בתחומים אלו. אך ראשית, חובה עלינו לחקור האם לא נטבע בים של המידע הזה, סיסמאות לאיחוד וכל מה שכבר נאמר על ידי האחרים במילים יפות? ראה כמה ארגונים כאלו ישנם! האינטרנט מוצף בהם, ואיש אינו שם לב. מדוע? – כי כל הטבע הוא רצון ליהנות, ועוד לעצמו. האדם מסוגל לשמוע רק במידת הרצון שלו, מעבר לזה הוא אינו מסוגל, כי זהו הנברא. הצעקות לא יועילו.

בנוסף, הרב"ש אמר שאת הרצון לא מוכרים בבית מרקחת, לכן אפשר לדבר רק אל ה"חולים". לאף אחד לא איכפת מאחרים אלא רק מעצמם, ואי אפשר להאשימם. מה נותר לנו לעשות?

1. להפיץ את הרעיון שלנו וללכד את אלו שיש בהם את "הנקודה שבלב".

2. להפיץ את הרעיון שלנו מעבר למעגל האנשים עם "הנקודה שבלב", לאלו שהיא קרובה להתגלות בהם. ייתכן שדווקא על פלח האוכלוסייה הזה אתה מדבר?

3. אנו רואים שהאנושות אינה מודה שהיא נמצאת במשבר גלובלי ומנסה להסתירו. דבר אחד אי אפשר להסתיר והוא מורגש על ידי כולם, זהו המשבר בחינוך (לא בהשכלה!), המצב בבתי ספר, במשפחה ובחיים הפרטיים.

אם נראה שאפשר לגדל דור צעיר, בריא מבחינה גופנית, מנטאלית, מוסרית, המבין את משמעות ומטרת החיים לכל עומקם, אז ללא ספק נמשוך את תשומת ליבם של כל האנשים בלי יוצא מן הכלל. בצורה כזאת, באמצעות החינוך (קבוצתי, נמשוך את אור מקיף – או"מ) נוכל לחנך, אם לא את המבוגרים אז את הילדים, כלומר דור חדש שבעוד שנים ספורות יתפוס את מקומם של ההורים.

ביכולתנו לארגן את החינוך בבתי ספר ברחבי העולם דרך רשת האינטרנט, כמו בית ספר פתוח לכולם, כולל חינוך והשכלה, חוגים, קשרי אינטרנט וכו' – למה שהדור הצעיר נמשך כל כך. לעלות אותם מהמישור הגשמי למישור העולם הוירטואלי ואז למישור העולם הרוחני. לשם כך חובה עלינו להקים בית ספר וירטואלי כזה, גם אם תחילה נלמד רק את ילדי החברים שלנו ברחבי העולם. אלו מאות אלפי ילדים שיוכלו להדגים על עצמם את התוצאה, ואחרי כן להפוך לשותפים פעילים משכילים בתנועתנו. במידת התפתחותו הגופנית של הילד הוא יתפתח רוחנית!

לדעתי, את סעיף שלוש אנו מסוגלים להוציא אל הפועל, ודרכו להביא את העולם לתיקון כפי שנאמר בתורה: "להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לשמור על קשר עם ילדיך?
החינוך החדש
לחזור לחינוך המקורי

One comment

  1. לכבוד רב לייטמן, שמעתי עכשיו במקרה בערוץ 66 תשובה שלך על שאילה על החינוך, הייתי בהלם מרוב אהבה והערצה אליך על הפיתרון הפשוט והגיוני איך להבריא את המערכת חינוך, למה כול האחראים על החינוך לא מתייעצים איתך כשבונים את תוכניות הלימודים? מה אפשר לעשות כדי שזה יקרה? איך לא שמעתי אותך לפני ששלחתי את בני לכיתה א',היום הוא בן22 – פגוע לידי המערכת ומנותק ממני כי אל מי הוא יוציא את כעסו אים לא על אימא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest