דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולמות ביני לבינך

כל העולמות ביני לבינך

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

לפעמים מה שמסופר בספר הזוהר נראה לנו מאוד מוזר, אך בעיקרון כל הסיפור הוא פשוט מאוד. קיימים אני והזולת. בינינו יש מרחק שמתחלק לחמישה חלקים. במצב המרוחק ביותר, אני מרגיש את "העולם הזה". אם אני אתחבר עם הזולת באופן שלם, אשׂיג דבקות עימו, אזי ארגיש את "עולם אין סוף".

ההתקרבות שלי עם הזולת מתרחשת ב-5 מדרגות: אני עולה לעולם העשיה, אחר כך ליצירה, לבריאה, לאצילות ולאדם קדמון. 5 עולמות שבכל אחד מהם 25 מדרגות, וזה סך הכול 125 מדרגות של ההתקרבות שלנו. עד לתחילת ההתקרבות, בהימצאי ב"עולם הזה", אני חייב לגלות את כל הניתוק שלי מהזולת (הכרת הרע).

כל ההרגשה שלי ושל העולם בו אני נמצא, זה הרגשת הקשר שלי עם הזולת. ספר הזוהר מדבר רק על המתרחש בינינו: כל המתואר על ידו כטבע דומם, צומח, חי ומדבר, אלו הם הרצונות שלי בדרגות דומם, צומח, חי ומדבר ביחס לזולת, כלומר ביחס לנשמות האחרות. כל התורה מדברת רק על: כיצד אני בונה קשר ביני לבין הזולת, וזה נקרא שיטת התיקון.

הרי התורה היא האור הנסתר בטקסט, אשר במידת הרצון שלי להתחברות, אני יכול להוציא מהמקור. וברגע שאני קשור עם הזולת, אני מגלה את העולם העליון, ובמידת הקשר הזה אני נמצא בעולם הרוחני.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
תרשים פשוט של הבריאה
בינינו חמישה עולמות
125 מדרגות של חיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest