דף הבית / חינוך, ילדים / לדבר על דברים טובים

לדבר על דברים טובים

שאלה: האם בזמן הדיונים עדיף לדבר על דברים טובים או רעים? אולי לאנשים מעניין יותר לדבר על איזה שהם אירועים שקשורים בשפיכות דמים, ואילו אנחנו רוצים להראות להם מצב אידיאלי מתוקן ולדבר על עבודת המחשבה, על אושר משפחתי.

תשובתי: זה תלוי איך אתה מעמיד את השאלה, באיזו צורה אתה דורש את התשובה, אילו סעיפים בעייתיים אתה מונה. בזה אתה כבר מכוון את האנשים לנקודה מסוימת. ועכשיו הם צריכים יחד למצוא איך להגיע לנקודה הזאת.

כלומר, הם צריכים להבין שהתוצאה מ"השולחן העגול" צריכה להיות שתהיינה החלטות נכונות ומדויקות לחלוטין, שנוצרות על ידי השׂכל והרצונות המשותפים.

שאלה: ובכל זאת, מה עדיף? למשל, הטלוויזיה מושכת את האנשים בעיקר על ידי סיפורים שערורייתיים וחדשות מתחום הפשע.

תשובתי: הטלוויזיה זה הראי של החברה. הטלוויזיה בעולם גורמת לכל כך הרבה נזק! זה פשוט מדהים מה הם דוחפים לחברה, ואחר כך כולם מתפלאים מדוע האנשים הם כאלה.

לכן העמדת השאלה עצמה בסדנאות צריכה להיות חיובית, והפתרון שלה מבוסס רק על שילוב. צריך לבחור כאלה נושאים, שלא ישאירו את האדם אדיש, ולהשתוקק לכך שהוא יבין שבסופה של ההתפתחות שלו הוא חייב להשיג התעלות שלמה מעל עצמו.

אני לא מתאר לעצמי אילו נושאים יכולים ללמוד, חוץ מאשר שילוב, תלות הדדית, בחירה חופשית, אהבה, ידידות, וכל שאר הקיום, עם הפרשנות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 6, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מסר אינטגרלי דרך "שולחנות עגולים"
"שולחן עגול" הוא מכשיר של אינטגרציה
עלייה לאפשרויות חדשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest