דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגעת בתחתית ומייד לעלות

לגעת בתחתית ומייד לעלות

להתקדמות שלנו באלפיים השנה האחרונות היה אופי שונה.

עם ישראל איבד בהדרגה את מה שהיה לו בדרגה הרוחנית, ב"גלגלתא ועיניים", ויותר ויותר התערבב עם "אומות העולם", וירד לדרגה הגשמית.

בקבלה התהליך הזה נקרא "השתלשלות הדורות". מדובר על ירידת העולם שלנו במדרגות ממצב שבו עדיין קיימת איזו הארה מסוימת מהרוחניות, עד לתחתית מוחלטת ששם שורה חשיכה.

אלו הם חוקי הטבע: הכול תלוי ביחסים בין האור למעלה וה"רשימות" למטה.

היום, כאשר הירידה הסתיימה ולפנינו עלייה, אנחנו קובעים את היחסים האלו כשאנחנו משנים את המקדם בנוסחה הקבועה – במילים אחרות, כשאנחנו מכניסים בין ה"רשימות" לאור את החוליה המקשרת – מידת השתוות הצורה.

בגלות לא יכולנו לעשות את זה, ולכן הכול היה מתרחש בזמנו. לא במקרה המקובלים ידעו וכתבו מתי צריך להסתיים השלב הזה. ה"רשימות" ירדו יותר ויותר מטה, עמוק יותר ויותר לתוך הרצון האגואיסטי והוא "התעמק" יותר ויותר במידת "הכבדת הלב".

אך היום השקיעה מסתיימת ואנחנו רואים את זה לפי העולם הסובב: כל תחומי החיים נמצאים על סף "פשיטת רגל". המשפחה, החינוך, התרבות, הכלכלה, העסקים ואפילו הדתות – הכול היום חדור באגו לא מרוסן ו"ממולח".

לכך הביאו אותנו אלפיים שנה של עבודה קשה מאוד. העולם התקדם וישראל ירד מדרגתו הרוחנית – והנה, כשהעולם מתרסק תחת מכת המשבר, הם נעמדים "פנים מול פנים". נוצר קשר נכון, התערבבות נכונה בין "אומות העולם" ו"ישראל", ועכשיו אפשר להתחיל את העלייה. המצב הנוכחי רצוי ויעיל ביותר.

מתוך השיעור לפי מאמרו של רב"ש, 14.01.2013

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest