דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות בתוכי את הבורא

לגלות בתוכי את הבורא

כנס בטורונטו. שיחה בזמן סעודה.

שאלה: איך אתה מבין, מה זה בורא?

תשובתי: אי אפשר להבין את הבורא.

אנחנו, זה רצון לקבל. לכן, מה שאנחנו מרגישים, אנחנו יכולים להבין באותה מידה שבה מרגישים ומבינים את הרצונות שלנו. הרצון, הוא קודם לכל. ואחר כך כבר השׂכל תופס, חושב ומעריך את מה שמרגיש.

באופן כזה, אי אפשר להכיר ולהשיג את הבורא מבלי להרגיש אותו. והרגשת הבורא, זה לא אחר מאשר הרגשת הקשר שלנו בינינו. אנחנו תופסים אותו כקשר נכון בינינו, מפני שהוא, זה "בוא וראה" (בורא).

הבורא לא קיים בתוכי. קשר שנבנה בצורה נכונה בינינו נותן לנו הבנה שבתוכי נמצא הבורא ושכך הוא נקרא. אני לא מרגיש, לא מבין ולא יודע את זה. זה משהו, עצמותו, המקור הראשוני והיסודי שלי. אני יכול להרגיש אותו בתוכי רק במידה שאני דומה לו. אבל אני לא מרגיש אותו, אלא את התכונות המתוקנות שלי, הדומות לו, ואותן אני מכנה "בורא".

בעל הסולם נותן דוגמה של זרם חשמלי. אנחנו לא יודעים מה זה, אלא רואים ומרגישים רק את ההתגלות שלו: החץ במכשיר המדידה זז, משהו מאיר, מחמם, מקרר וכולי. אבל מה זה באמת? איזו שהיא אנרגיה לא מובנת. כי כל מה שאנחנו רוצים לתפוס, להרגיש, לראות או למדוד, זה התגלות בחומר ולא המקור עצמו, כלומר כבר חומר שעבר שינוי צורה.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה". זה מה שבתוכנו.

שאלה: אז איך אנחנו יכולים להתאים אישית את השליטה שלו?

תשובתי: בשום אופן לא להתאים אישית ולא ליצור שום דמות! זו הטעות הנוראה ביותר. בזה אתה מיד יורד לעבודת אלילים ולא עובד על תיקון עצמי, אלא אתה מצייר איזו דמות ושופך בפניה תחנונים.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 04.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעה ברגשות רוחניים
שייכות לאמת המוחלטת
בתוך האחדות מתגלה הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest