דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בענן ניהול של הבורא

בענן ניהול של הבורא

כנס בטורונטו. שיחה בזמן סעודה.

שאלה: למה כל הזמן נדמה לי שעדיין יש זמן ואפשר לחכות עד למחרת? מדוע אני לא צולל לתוך הלימוד, לתוך ההפצה, אלא מוצא תירוצים חדשים, בכך שמרמה את עצמי ואת האחרים?

תשובתי: מפני שדווקא הודות ל"לָמה" האלה אתה צריך לתקן את עצמך. הבורא נותן לנו את השאלות והתרגילים האלה, כמו שנותנים לילד קטן בבית הספר. חייבים להבין שהם נחוצים להתפתחות שלנו, ולהשתדל לענות עליהם בצורה נכונה.

בדרך כלל בסוף כל ספר תרגילים יש תשובות לשאלות. ואילו לנו על כל השאלות ניתנת תשובה אחת כללית שכוללת בתוכה כמות אין סופית של תנאים: "אין עוד מלבדו".

בקבוצה צריכה להיות תחושה, שאנחנו כל הזמן נמצאים בענן ניהול של הבורא. ואנחנו צריכים באופן הדדי לדוּר בכפיפה אחת בתוך הענן הזה, בכך שנעים להכרה והנהגה מלאה, ובו זמנית לביטול, אבל לא של עצמנו, אלא של האגו שלנו.

כלומר אני חייב לנהל, חייב להשפיע, להבין, לעבוד, אבל לא מתוך האגו שלי, אלא מתוך מצב שאותו אני צריך עכשיו לרכוש, לקנות, להיות הבעלים שלו. זהו מצב חדש לחלוטין ואני צריך להיכנס לתוכו.

ענן, שבתוכו צריך להתמוסס האגו שלי ושבו אני צריך להתחיל להרגיש את עצמי כפועל, כמבין, צריך לעטוף את כולנו. זה נקרא "עבודה בקבוצה".

ההרגשה המשותפת הזאת צריכה להחזיק אותנו בתוכה, ואנחנו צריכים לטפח, לפתח, לדאוג לה. בזה, לפחות חלקית, מסתכמת תמיכת החברים. על המצע הזה קיימת הקבוצה.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 04.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לדאוג לבורא כמו לחבר
ברוחניות אין "מחר"
אל תדחה את התיקון למחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest