דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את משמעות החיים

לגלות את משמעות החיים

שאלה: רצון אגואיסטי טהור להפסיק לסבול ולשפר את איכות החיים שלי הביא אותי לחכמת הקבלה, אבל אף פעם לא חשבתי ולא הרהרתי על משמעות החיים.

בתחילת הלימודים התחלתי להבין שאין לי נקודה שבלב, או שהיא קטנה מאוד או מוסתרת עמוק בפנים. אני צופה בשיעורים ובהרצאות בוובינר באופן סדיר. האם יש לי סיכוי להתקדם למרות שאין לי שאלה על משמעות החיים?

תשובתי: השאלה תופיע, אחרת בשביל מה אתה חי, לשם מה אתה לומד, סתם מתוך סקרנות? נדמה לך שזה כך, אבל למעשה זה מפני שכולנו רוצים לגלות את משמעות החיים. הרי אין שאלה גדולה יותר עבור האדם מאשר השאלה הזאת.

השאלה על משמעות החיים לא עולה אצל בעלי חיים. הם פשוט חיים, מתמזגים עם הקיום המיידי שלהם בכל רגע, ואילו את האדם מעניין העתיד. אם העתיד מסתיים במוות, באופן טבעי מופיעה באדם שאלה על משמעות כל הדאגות והחוויות שהוא חווה ושל מה שעומד לקרות לו בכל שנייה. לכן כאגואיסט גדול הוא רוצה לגלות ולדעת האם הייסורים שלו מוצדקים, ומה התמורה שיקבל עבור הסבל. למעשה השאלה על משמעות החיים מכבידה על כולם, אבל רבים מדכאים אותה בתוכם בכוונה. ישנם אנשים שלא מסוגלים לדכא שאלה זו ומחליטים שעליהם לגלות מהי התשובה. לאנשים מסוג זה פונה חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה לא רק מגלה את התשובה לשאלה אודות משמעות החיים, אלא היא גם מביאה ודוחפת אותנו למטרה עצמה, והאדם מתחיל להשיג את המטרה העליונה בעודו בעולם הזה, בחיים האלה. חכמת הקבלה יוצאת מגבולות החיים הגשמיים, מתעלה מעליהם, ואז התשובה לשאלה על משמעות החיים מובנת לאדם וברורה לו לחלוטין.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest