דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לגלות את הזוהר בתוכי

לגלות את הזוהר בתוכי

laitman06_zohar_tv_8214_70.jpg

זוהר: פרשת וירא, סעיף ל"ג: ולימד אותו כל עמוק וסודות עליונים שיש בשיר השירים, והשביע אותו שבועה, שלא ישתמש בשום פסוק שבו בשביל שלא יחריב הקב"ה את העולם בסיבתו, כי אין רצון לפניו, שישתמשו בו הבריות מרוב קדושה שיש בו. ואחר כך יצא רבי עקיבא וגעה, ועיניו נובעות מים. ואמר: אוי רבי אוי רבי, שהעולם ישאר יתום ממך, נכנסו אצלו שאר החכמים ושאלו אותו והשיב להם בדברי תורה.

אנחנו יכולים לקרוא את ספר הזוהר שעות. השאלה היא האם הכוונות שלנו נכונות? בזמן הקריאה הטקסט יכול להיראות לנו מאוד סגור וקשה להבנה, או ההפך קל ופתוח.

כשאנחנו מדברים על התכונות הפנימיות, אז משה, רבי עקיבא ועשו, הם תכונות טובות ורעות שנמצאות בתוך האדם. בצורה כזאת ספר הזוהר מתאר את השלבים בדרכינו הרוחנית.

איננו מבינים מה כתוב כאן, וגם איננו רוצים לדעת, אנחנו פשוט רוצים להרגיש ולהשיג בתוכנו מצב שנוכל לחיות בתוכו. כלומר, אנחנו רוצים להבין את הכתוב בתכונות הפנימיות שלנו, בכדי שהתכונות ישתנו ונוכל להזדהות עם המצבים שעליהם מספר ספר הזוהר.

הרי בספר הזוהר כתוב על מה שנמצא בנו אך מוסתר מאיתנו, זאת אומרת שמספרים לנו על המתרחש בתוכנו ואנחנו פשוט משתוקקים להרגיש זאת. כל התכונות והמצבים האלו הם תמונות (פריימים) מכל 125 המדרגות הקיימות עכשיו בכל אדם ואדם. כלומר, אנחנו רוצים לגלות את המדרגה שאנחנו קוראים עליה בספר הזוהר! יש לנו את הזכות להשיג אותה כי היא שייכת לנו.

כמו שאומר בעל הסולם בסעיף קנ"ה בהקדמה לתלמוד עשר הספירות: "… מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם".

לדעת, משמע להתחבר. כמו שנאמר: "וידע אדם את החווה". כלומר, אני רוצה להתחבר עם המצב הזה ולחיות בתוכו, ואינני צריך חוץ מזה דבר. כלומר, אני רק רוצה 'לפתוח' את הטקסט על ידי הרגש ולא על ידי השכל, אני משתוקק לחיות אותו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הזוהר מתגלה בתוכי
ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות
כיילו את עצמכם לספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest