דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לברר את האמת בלב של עצמך

לברר את האמת בלב של עצמך

"ונשא אהרן את שמות בני ישראל בחשן המשפט על לבו בבאו אל הקדש לזכרן לפני יהוה תמיד." (תורה, ספר "שמות", פרשת "תצוה", פרק כ"ח, פסוק כ"ט).

שתים עשרה האבנים המשובצות בחשן, מסמלות את תיקון האגו, מפני שהאגו זה אבן ("לב האבן"), שבעזרת הכוונות הופך לאבן יקרה.

כאשר האדם עובד בצורה נכונה למרות האגו שלו שנשאר בפנים, כמו שהוא, אז כל שתים עשרה האבנים הופכות לסמל של המצב המתוקן לגמרי של ישראל (אלה המשתוקקים לבורא).

כל זה מתחבר יחד באובייקט רוחני "אהרן", שמהווה את האובייקט הגבוה ביותר, כוהן, ששייך לספירת ה"כתר" ונמצא במגע עם הכוח העליון, הבורא. אם האדם משיג מצב כזה, אז מיתקנים כל הלבושים שלו, כל הסביבה, כלומר כל מה ששייך לתכונות הפנימיות שלו, והוא מגיע לגמר התיקון.

בעיקרון, כל הבריאה, כל מה שאנחנו רואים, זה העתקה של המצב הפנימי שלנו: מה שנמצא בתוכי אני כביכול רואה מבחוץ. כך האדם בנוי. כלומר כל העולם, כל בני האדם, זה חלקים של ה"אני" שלי. לכן בכך שהאדם מתקן את עצמו, הוא מתקן את העולם ולא אחרת.

אי אפשר לתקן שום דבר מבחוץ. במשך כל ההיסטוריה של התפתחות האנושות, אנחנו ניסינו לא אחת לעשות את זה ושום דבר לא יצא מזה. חכמת הקבלה מדברת על כך, שאם האדם באמת רוצה לתקן משהו, אז התיקון הזה הוא רק בו. הוא צריך להגיע לכזה מצב, שישיג את דרגת הכוהן הגדול, ואז כל התכונות האגואיסטיות המתוקנות שלו יתחילו להשתלב בצורה כזאת זה עם זה, שהוא יגלה הכול לחלוטין.

לכן, בהביטו על החשן שמברר את האמת, האדם, כמו בשלט רחוק יוכל לראות את ההווה, את העבר, את העתיד ואת כל מערכת הבריאה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 28.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות "ישראל"
תפתֵח שמות של בני ישראל על האבן
תפנה ללבבות חכמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest