דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבטל את אשליותיו של העולם הזה

לבטל את אשליותיו של העולם הזה

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

שאלה: אם כל הנשמות נמצאות בעולם הזה, מדוע בתפיסתנו הוא כל כך גדול?

תשובתי: כך העולם מצטייר ברצונות האגואיסטיים שלי.  בעולם אין סוף המציאות נתפסת כאחת, ואילו בעולם שלנו אנו תופסים את עצמנו ואת המציאות שמחוצה לה. כך פועל עלינו כוח האגו – כוח השבירה.  במידה שאני מבטל את כוח השבירה, אני מתחיל לראות שכול העולם נמצא בתוכי. מה שכיום נדמה לי שנמצא מחוצה לי, זו אשלייה, תמונה שמצייר לי האגואיזם שלי.

לכן השאלה על העולם שבחוץ אינה רלוונטית, זהו החותם של השבירה הפנימית שלי.  כדי לתקן את עצמי, עליי לעבור 125 מדרגות רוחניות של חיבור עם הזולת. ואז, במידת החיבור שלי עימו, אתחיל להרגיש אותם בתוכי. זו תהיה ההרגשה האמיתית, כי חוץ ממני לא קיים דבר.

ניתן לומר שכל מה שאני מרגיש מחוצה לי: דומם, צומח, חי, אנשים אחרים, היקום שלנו – כל אלה הם חלקים בלתי נפרדים ממני, הגוף של הנשמה שלי.  אך מדוע אני תופס אותם דווקא בצורה כזאת? בגלל האגו שלי. במידה שאני מבטל את היחס האגואיסטי שלי אל האובייקטים "החיצוניים" ומקבל אותם בליבי, לפתע אני מתחיל לחוש שזה אני, שכך כאילו בחוץ תפסתי חלק מעצמי.

הרצונות שלי בדרגות של דומם, צומח, חי ומדבר הצטיירו בפניי בצורה של דומם, צומח, חי ומדבר של העולם הזה.  אך למעשה אין דבר מלבד הרצונות שלי המציירים כרגע במוחי את תמונת העולם בצורה המסוימת הזאת. יש חלק בחכמת הקבלה שנקרא תפיסת המציאות והוא מסביר זאת.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"מפת קסמים" הזמנתם?
כל העולם מתחבר בתוכי
"מבחוץ" – סימן שזה עמוק יותר בפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest