דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהיה אובייקטיבי

תהיה אובייקטיבי

laitman_2009-11_8718-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

שאלה: כיצד אני יודע אם אני מתקדם כבר לקראת המחסום? וכיצד אדע שעברתי אותו?

תשובתי: כל העבודה שלנו היא בתוך הרצון. כלומר, היא מורגשת בנו בלב – בהרגשה, ובמוח – בהבנה של מה קורה עם הרגשות שלנו. המוח מתפתח רק במידה שהרצון מתפתח. כיוון שהוא עוזר לרצון להבין כיצד להשיג את הרצוי. לכן, רצון קטן, מוח קטן. רצון גדול, מוח גדול. לכן יסורים עושים את האדם יותר חכם.

אם כך, כיצד אנחנו יודעים אם מתקדמים? יש לכך סימנים ברורים. אך את הסימנים האלו אנחנו צריכים לבחון אותם למעלה מהאגו שלנו, להיות אובייקטיבים, להסתכל על עצמנו מהצד. אם אני יודע שעליי להתבטל בפני הקבוצה, אז ככל שאני מבטל את עצמי כלפי הקבוצה, במידה הזאת אני יכול לקבל את חשיבות הרוחניות מהקבוצה. ורק עם החשיבות הזאת שאני מקבל, אני יכול לעלות. זו בדיקה אחת.

אחר כך, אם אני יודע שההתקדמות שלי היא בין שני קווים, שאחד זה האגואיזם והשני זה כוח האור, ההשפעה, ואני נמצא ביניהם וצריך להרכיב את עצמי משני כוחות האלו, אז אני יודע שהמידה בה אני מקבל את כוח האגואיזם (-), זה סימן שאני מסוגל לעבוד איתו ולהתקדם. ואז אני רק צריך לעבוד עם הקבוצה:

  1. לבטל את עצמי.
  2. לקבל מהם את כוח חשיבות המטרה
  3. לפתח את הכוח הזה כדי לקבל את הכוח החיובי להתקדמות(+).

אם אני מבין בצורה אובייקטיבית כיצד להתקדם, אני מתקדם. מדוע עליי לעשות זאת בצורה אובייקטיבית? מפני שברגע שאני מרגיש את האגו שלי שגדל בכל פעם, אז נעשה לי רע, מתעוררת בי הרגשה לא טובה. וכאן אני צריך להתעלות מעל ההרגשה הזאת ולהבין שנתנו לי את תוספת האגואיזם כדי להתקדם עוד מדרגה.

לכן האדם חייב, כדי להיות בורר, בודק ושופט לעצמו, לא להיות משוחד מההרגשה שלו. אלא רק לראות את עצמו, ולא לתת חשיבות להרגשה האם הנתונים שקיבל להתקדמות הם נעימים יותר או נעימים פחות. ההיפך, ככל שהם פחות נעימים, זה טוב. כך הוא לא משוחד, הוא יכול להביט עליהם מן הצד ולעבוד איתם לפי הצורך. להחזיק את עצמו בצורת הבירור האובייקטיבי, זה החשוב ביותר.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הקריטריונים לביטול עצמי
125 צעדים לגילוי העולם העליון
מטרה, שאין חשובה ממנה עבורנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest