דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא תשא את שם אלוקיך לשווא

לא תשא את שם אלוקיך לשווא

"לא תשא את שם ה' אלהיך לשוא כי לא ינקה ה' את אשר ישא את שמו לשוא." תורה, ספר "שמות", פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק ז'.

"לא תשא את שם ה' אלהיך לשוא…", זוהי פעולה שנעשית על ידי האדם. "כי לא ינקה ה' את אשר ישא את שמו לשוא", זוהי התגובה של הכוח העליון על פעולתו של האדם.

"לא תשא את שם ה' אלהיך לשוא…", מסמל, שאתה לא יכול למשוך את הכוח של הבורא כדי לבצע איזה שהן פעולות אגואיסטיות, מפני שהבורא זה כוח של השפעה חלוטה, תכונת ההשפעה. אתה לא יכול לבקש, לדרוש, או בצורה כלשהי לנצל אותו למימוש מטרות אגואיסטיות. שום דבר לא ייצא לך מזה, מפני שפעולה כזאת מרחיקה אותך מהבורא, וזה העונש.

אם הבורא הוא השלם המוחלט, אז אי אפשר להשפיע עליו בשום צורה! אפשר לנצל אותו רק כדי לתקן את עצמך, או להיפך, להתרחק מהתיקון. בכך למעשה מסתכמות כל המצוות.

עשר המצוות הראשונות הן העיקריות, מפני שהאדם מורכב מעשר תכונות עיקריות.

התכונה הראשונה, "אין עוד מלבדו", שייכת לספירת ה"כתר" (ראש), היא כביכול אידיאולוגית, מנותקת מכל השאר. אתה לא רואה אותו, לא שומע, לא מכיר, לא מרגיש. אתה לא יכול לנצל אותו בשום צורה!

והתכונה השנייה – לא למשוך אותו לצורך מטרות אגואיסטיות, שייכת לספירת "חכמה". כאן ישנה כזאת האצלה, כזאת התגלות של הבורא, שבה כביכול אפשר להשתמש. אבל תיזהר, כיוון שאם אתה משתמש באור הזה ללא הכנה, אתה יכול לקבל אותו לתוכך, וכתוצאה מזה תהיה שבירה. זה ירחיק אותך מהבורא! "אור החכמה" יזרוק אותך אחורנית.

ולהיפך, אם אתה תשתמש נכון ב"אור החכמה", כלומר לצורך תיקון הרצונות שלך, ולא סתם, אז הוא יתגלה בך ויעשה בירור בצורה נכונה, אתה תדע מי אתה ותוכל להמשיך לפעול הלאה בצורה נכונה.

לכן צריך לשים לב באיזה כיוון לפעול. הבורא לא סולח על הטעויות, פעולה לא נכונה גוררת אחריה תוצאה לא טובה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 25.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להערים על הבורא
האם אפשר לשכנע את המוחלט?
הכול נעשה לפי הזמנתך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest