דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לא תוכל לברוח מעצמך

לא תוכל לברוח מעצמך

"והנשארים בכם והבאתי מרך בלבבם בארצת אויביהם ורודף אותם קול עלה נידף ונסו מנסת חרב ונפלו ואין רדף" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, ל"ו).

מדובר על מצב של חוסר ביטחון עצמי מוחלט. לאף עם בעולם אין חשש, הססנות ופחד, כמו אצל היהודים. אנחנו מרגישים באופן מיוחד מצב מאוד ברור של נחיתות, פחד, השפלה, תלות, אפילו הייתי אומר, רגש של אשמה. התכונות הללו מתגלות בנו בצורה בולטת מאוד, מפני שהמשימה, השליחות שלנו, מסתכמת בזה שאומות העולם ישיגו קשר בינם לבין עצמם, ושהבורא יתגלה ביניהם. תאר לעצמך, איך מרגיש את עצמו אדם, שעל ידי חוסר המעש שלו, כל הזמן גורם נזק לאחרים?!

וכך מרגישים כולם! לפני כמה שנים הגיע אליי אח של סבא שלי עם משפחתו, שהיגר מרוסיה עוד לפני המהפכה. הוא והצאצאים שלו חיים כמעט 100 שנה באנגליה, מסודרים טוב מאוד מבחינה כלכלית, אבל מורגש עליהם את אותו הדבר. זה לא תלוי במצב שלנו, אם נחפור קצת יותר לעומק, נגלה את אותה תחושת האשמה.

בראיון עם לארי קינג, איש תקשורת מפורסם בארה"ב, הוא שאל אותי שאלה: "למה בעולם שוב מתגלה האנטישמיות?". זה היה הנושא הכאוב עליו ביותר. הוא כבר עבר את גיל 80. יש לו שורשים רוסיים, ולמרות שהוא חי את כל חייו באמריקה, הוא מרגיש את עצמו כיוצא רוסיה. היה נדמה שעבר כל כך הרבה זמן, שהכול נשכח מזמן, אבל הוא מיד הבין אותי. אני לא ציפיתי לזה. ההכרה במחויבות שלנו כלפי העולם אינה נעלמת לשום מקום. הבורא לא ירפה מאיתנו, אנחנו חייבים לבצע את המשימה, את השליחות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest