דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא שבירה, אלא הכרת האור

לא שבירה, אלא הכרת האור

laitman_2009-03-18_8399_70.jpg

שאלה: מדוע האדם צריך לחוות כל כך הרבה שבירות: חטא אדם הראשון, שיכרות נח, קין והבל, חורבן בית המקדש? מדוע אי אפשר לשבור את המערכת פעם אחת בלבד, ולאחר מכן לתקן את כולה?

תשובה: השבירות הכרחיות כדי להביא את הרצון שלנו ליהנות להכרה עצמית, להרגשה שהוא מקבל, ושקיים מישהו שנותן לו, שרוצה להשפיע וממתין לתגובה מיוחדת ממנו; הן הכרחיות כדי להביא את הנברא למצב שבו הוא לא רק יקבל, אלא יוכל גם להידמות למשפיע, כדי שיבין שקבלה והשפעה הן רק אמצעי לקשר בינו לבין הבורא, אמצעי שצריך להביא אותו להשפעה, להידמות ולעליה לדרגת הבורא.

כאשר הרצון האגואיסטי מתחיל להבין ולהרגיש את כל זה, הוא נקרא "אדם". קבלה והשפעה הן רק פעולות עזר, שמעלות את האדם לדרגת הבורא.

כל השבירות נעשות במטרה לפתח אותנו ולהביאנו לרמה מסוימת. כל המצבים שאנו עוברים הם מרכיבים חיוניים (הרגשות, הכרות), שבלעדיהם לא נוכל להגיע לגמר התיקון השלם.

לא נוכל לקפוץ לשם בקפיצה אחת – כי הרי החכמה מגיעה עם הניסיון. עלינו לעבור מצבים רבים, להשוות ביניהם, לחוות המון התנגשויות ומלחמות פנימיות, כדי להבינם ולתארם לעצמנו.

איננו חוקרים את הרצון ליהנות עצמו שנמצא בתוכנו, אלא משתמשים בתגובותיו כדי לחקור וללמוד את האור, את הבורא. איני מרגיש את האור עצמו, ואיני מסוגל לתפוס ולהבין אותו.

אבל כשאני עובר דרך כל מיני שכבות של הרצון ליהנות שלי – דרך מצבים שבורים או מתוקנים, שמתרוקנים מהאור ושמתמלאים בו – אני לומד על המתרחש בתוך הרצון האגואיסטי שלי.

ואילו כל מה שבאמת מתרחש שם, "מחוץ לי", אינו יודע לי. אני קולט רק את השינויים שמתרחשים בתוכי ומשווה ביניהם. כך, אני לומד על דבר מה שלישי – על האור.

למרות שאיני יודע עליו דבר ואיני יכול להרגישו, אני משיג אותו על פי פעולותיו. ואת זאת, לא ניתן לעשות בפעם אחת.

ככל שהרצון שלי הופך למורכב יותר, ככל שהוא מכיל יותר סתירות, ניגודים וגוונים, כך אני מגלה טוב יותר את האור ואת הבורא.

לכן לא צריך לחשוב שמישהו מציב לנו בכוונה מכשולים בדרך. אלא הטבע של הרצון האגואיסטי שלנו, של האור החוזר, דורש ממנו לבצע פעולות רבות כל כך כדי להבין מהו האור, שכל כך מרוחק ממנו…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.12.2009

ראה פוסטים קודמים בנושא :
נשמה זה אחדות אור וחושך
מפריד הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest