דף הבית / חינוך, ילדים / לא רוצים קשר טוב? תקבלו עשר מלקות!

לא רוצים קשר טוב? תקבלו עשר מלקות!

שאלה: אם האדם מחוסר ידיעה נקלע לדרך של ייסורים, לא יהיה כל כך פשוט לצאת ממנה…

תשובתי: אז שם ילמדו אותו "עם מקל אל האושר".

כי אחר כך באמת יהיה לו אושר. אבל עכשיו הוא לא מבין במה מתבטא האושר, ולכן יהיה צורך לדחוף אותו מאחור על ידי המקל, על ידי הייסורים: "אתה לא רוצה את המצב הבא של הקשר האינטגרלי ההדדי עם כולם? לא צריך. תרצה!", והטבע יתחיל להכות אותו: "כאן אין לך מזל וגם שם רע לך. חיית גלגול אחד, מסכן, לא נתנו לך למות, גרמו לך לסבל רב!", עכשיו הגלגול הבא, וכן הלאה, אנחנו הרי חוזרים בגלגולים שלנו.

והאדם מתחיל להבין, שאפילו מוות זה לא שחרור מייסורים. וצריך עוד להיות מסוגל למות. כלומר בעיקרון, אי אפשר להיפטר מייסורים, אתה בכל מקרה תעבור דרכם, עד שתחכים. וזה נקרא "עם המקל אל האושר".

אבל ישנה עוד דרך של הכרה. תוסיף עכשיו את ההכרה שלך, ראיית העתיד. נאמר, ש"חכם רואה את הנולד", בזה השוני שלו מטיפש, ולכן הוא יכול לתכנן בצורה נכונה את הפעולות שלו. אפילו שכרגע הוא לא רצוי בעיניו, אבל בזה שמקרב את העתיד הזה אליו, הוא מוצא בצורה כזאת בתוכו כוחות לפעול נגד איזה שהן הצלחות רגעיות, כמו אדם שהופך לחכם. הוא משקיע, נניח, את כל האמצעים באיזה מפעל גדול שיניב רווחים בעוד עשר שנים, ואילו הטיפש לא מסכים לזה: "ועם מה אני אשאר עכשיו? ועם מה אני אהיה מחר?". ובזה כל ההבדל בין אדם שמביט קדימה לבין אדם קטן שרואה לטווח קצר.

ובחברה האינטגרלית זה אותו הדבר, צריך לעשות מאיתנו בני אדם, שמסתכלים לסוף של מחשבת הבריאה.

מתוך תוכנית מס' 2, "בניית סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אפשר לחשוב, דרך של ייסורים…
הליכה קלה בדרך של ייסורים?
לבצע את המשימה שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest