דף הבית / חינוך, ילדים / לפי פקודתי, לפי רצוני

לפי פקודתי, לפי רצוני

החינוך האינטגרלי, זה לא אוסף של איזה שהם כללים, חוקים, תנאים ומצבים, שאותם אתה לומד, נבחן עליהם והנה אתה כבר מחונך. למרבה הצער, אין לנו בכלל בשום מקום חינוך, מכיוון שהוא מספק את העלייה של האדם למדרגה הבאה, ואילו לאנושות אין אמצעי כזה. אם אתה הולך לצבא, אז שם מלמדים אותך אינסטינקטים, לפעול כך ולא אחרת, עד לאוטומטיות ממש. כך גם את הקוסמונאוטים, לא משנה את מי.

הכוונה במושג "חינוך אינטגרלי" היא, שצריך להראות לאדם וללמד אותו כיצד להפיק מהטבע כאלה כוחות, שיאפשרו לו לעלות לדרגה הבאה, למעלה מהדרגה העצמית שלו היום. כלומר, אם היום אתה אינדיבידואליסט אגואיסטי, אז מחר את צריך להפוך למרכיב אלטרואיסטי אינטגרלי של כל הטבע, של כל האנושות.

מהיכן אפשר לקחת כאלה כוחות?

את זה מלמד החינוך האינטגרלי: כיצד אתה יכול לקבל, להפיק מתוך הטבע עצמו את הכוח האינטגרלי שנמצא ביסודו של הטבע. כיצד אתה יכול למשוך אותו בכזאת צורה, שהוא ישנה אותך ושאתה בעצמך תתחיל להיכנס למערכת האינטגרלית "לפי פקודתי, לפי רצוני", ולא בניגוד לרצונך.

אז הכוח האינטגרלי העצום הזה של הטבע שנמצא ביסודו, הכוח הזה של ההשפעה, כוח האהבה, הכוח של שיתוף הפעולה ההדדי, יתחיל להשפיע עליך, אתה פתאום תתחיל להשתנות ובדרך טבעית תשתוקק לחיבור עם האחרים. פתאום יופיע אצלך יחס אחר לחלוטין כלפי הכול: הדעות שלך ישתנו, הפרדיגמה, שבהתאם אליהן אתה תתחיל לנהוג.

כלומר, ההשכלה והחינוך האינטגרליים צופים מראש דווקא שינוי כזה באדם. לכן אנחנו תמיד מדגישים, שבעולם שלנו בכלל לא קיים חינוך. ישנו תרגול, כפייה של איזה שהן פעולות אינסטינקטיביות, אזהרות, הגבלות, תגמולים, שבעיקרון אינם נבדלים מאיך שאנחנו מאלפים את החיות.

חינוך אינטגרלי זה הדבר היחיד שאותו אנחנו יכולים לתת לאדם. אנחנו מכנים אותו "אינטגרלי", מפני שכזאת היא המטרה שלו. אולם בעיקרון, זה חינוך, כאשר האדם משנה את עצמו.

אף אחד אינו יכול לשנות את האדם, לכן קיימת שיטה שמביאים את האדם בצורה עקיפה ולא ישירה לחינוך הזה, "על ידי מקל אל האושר". הוא לא יכול לשנות את עצמו בצורה אינסטינקטיבית: "כאן רע לי, אז אני בורח. שם טוב לי, אז לשם אני רץ". האם זה נקרא "על ידי מקל אל האושר"?, לא! "על ידי מקל אל האושר" נקרא, שבכל זאת מביאים אותו לחינוך, שהוא צריך להבין: "אני אצטרך לשנות את עצמי", ואז הוא נכנס לחינוך הזה.

מתוך תוכנית מס' 2, "בניית סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שהמבנה של הקשר ההדדי יהיה חזק
הקדמה לחינוך
לא רוצים קשר טוב? תקבלו עשר מלקות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest