דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא קל לאהוב את הבורא

לא קל לאהוב את הבורא

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 3.

שאלה: אני יודע שאצל חברים רבים שלנו יש בעיות בריאותיות גדולות, אבל אני רוצה לשאול על אימא שלי. היא חברה בקבוצה שלנו ומאוד השקיעה בה. בשנתיים האחרונות היא חולה מאוד וכל כך סובלת שאי אפשר להירגע מזה.

מה לא עשינו, ושום דבר לא עוזר. זה מזמין כעס ורוגז על הבורא ומאוד מפריע, כאשר אתה הולך ורוצה להעביר לאנשים את האהבה שלו. אני לא יודע איך להסתדר עם זה…

תשובתי: אני מבין שקשה לדבר על אהבה לבורא, כאשר ברור לנו שהכול נובע ממנו. ודאי, שאם אנחנו מקבלים מכות גורל גדולות, אז אנחנו לא מסוגלים להצדיק אותו.

כי אלה הן הרגשות השוללות הדדית זו את זו: חוסר צדק/צרה ומיד הצדקה. אחד מכבה את השני, מפני שאנחנו לא תופסים איך יכול להיות שמכוח הטוב והמטיב פתאום ייצאו כל הבעיות והייסורים של האנושות.

אנחנו עדיין לא הגענו למצב כאשר אנחנו יכולים לראות את האמת. אנחנו לא נמצאים במימד שבו ההפכים מתחברים ואין שום סתירה בין הייסורים של האדם והיכולת האין סופית והייחודיות של הבורא.

זה קצת מזכיר את הפרדוקס: אלקטרון, האם זה חלקיק או גל? מסתבר שגם זה וגם זה. תלוי באדם, איך הוא מסתכל על זה. והאדם עצמו? אנחנו לא יודעים מה זה הוא עצמו. אותו הדבר כאן.

בכל מקרה, צריך לפעול: לפנות לרופאים, לבצע את ההמלצות שלהם. ולמרות כל הסתירות, העצה שלי היא לפנות לבורא. מצד אחד, לבקש עזרה עבור אימא (זה בעצם, נחוץ לך). מצד שני, לבקש שהבורא יעזור לך, לא להבין אותו, אלא לצאת מהמצב שאתה מגנה אותו.

שאלה: הרי לחברים רבים שלנו בכל רחבי העולם ישנן כאלה בעיות קשות…

תשובתי: אף אחד אינו ערב שאנחנו נתפתח בטוב בלעדי.

פעם, לפני עשר, שתים עשרה שנה, אני התכוננתי לנסוע למוסקבה כדי לתת שם הרצאות ולהפיץ את חכמת הקבלה. אבל יום לפני הנסיעה נקלעתי לתאונה. חתכו לי חצי מהכבד, עשו כמה ניתוחים ובנוסף לזה שברתי את הרגל.

כביכול, אם נשקול בצורה הגיונית, אני צריך לטוס למוסקבה כדי להתחיל שם בהפצה, ותראה באיזה אופן עצרו אותי. אז מה לעשות אחרי זה, להפסיק הכול? אנחנו לא יודעים את הדרכים שלנו. אבל המכות עושות את שלהן.

שאלה: עד כמה תמיכת הקבוצה, הכלי העולמי, יכולים לעזור לחברים שלנו במצבים כאלה?

תשובתי: בעיקרון אנחנו אומרים: "בואו נתפלל, בואו נחשוב…", אבל בעצם המילים הללו לא שוות כלום. רק המאמצים המשותפים שלנו נותנים את התוצאה, ולא מילים וקריאות.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בסוצ'י, 10.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בעיות גשמיות הן סיבה להתקדמות רוחנית
איך להצדיק את מה שאי אפשר להצדיק?
הטוב הוא קבוע שאינו ניתן לשינוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest