דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא עונש, אלא אחריות אינטגרלית

לא עונש, אלא אחריות אינטגרלית

שאלה: מה זה אומר, שכל המערכת עוצרת אם אחד מאיתנו לא משתתף בה בצורה נכונה?

תשובה: זה כמו ששסתום אחד במנוע תקוע פתאום וכל המכונה עוצרת, או שמרכיב אחד בלוח האלקטרוני של המחשב נשרף. אמנם, יש משמעות לכך עד כמה חשובה היחידה הזאת: האם זה לוח אֵם או משהו מינורי. בעוד שבמערכת האינטגרלית אין מרכיבים פחות או יותר חשובים, הרי, היא עגולה, וכל אחד חשוב באותה המידה כמו כל אחד אחר. אם הוא ייעלם, כל המערכת תעצור.

גם אם מרכיב אחד יישרף, כולם יישרפו, משום שהוא נכלל בכולם. אנחנו כמו גלגלי שיניים במנגנון של שעון. אם גלגל אחד נשבר ולא מסתובב, הוא חוסם את כולם והשעון נעצר.

המערכת עובדת בזכות העובדה, שכל המרכיבים שלה קשורים זה בזה ועובדים יחד. ואם חלק כלשהו מפסיק לעבוד, זה עוצר את המערכת כולה. שום גלגל שיניים לא יכול להתנתק מהאחרים ולהסתובב סתם כפי שהוא רוצה. זה לא יכול להיות. במנוע שעובד, כל הגלגלים חייבים להסתובב, ואם פתאום כמה מהם נתקעים, המכונה כולה עוצרת.

אתה לא יכול להיכנס לתוך המערכת או לצאת ממנה. אתה נמצא בה בניגוד לרצונך, ולא יכול לעשות עם זה שום דבר. לאורך ההיסטוריה ועד היום אנחנו רק גדלנו, כל המערכת הזאת גדלה בזכות האגו שלה. וכשהיא גדלה, היא התחילה להראות את הקשר בין כל חלקיה.

כיום הקשרים בינינו מתגלים יותר ויותר. בכל יום מתגלים עוד כמה עשרות או מאות חוטים שנמתחים ממני אליך וממך אליי ולכל שאר האנשים. מיום ליום, התמנון הענק הזה יותר ויותר לוכד אותנו בזרועותיו, דרך קשרים חדשים, מכל המחשבות והרצונות שלי לכל אחד ומכל אחד אליי.

אנחנו מחוברים על ידי אין ספור חוטים שבסופו של דבר מתמזגים לתוך שדה אחד גדול, כתוצאה מהמספר הענק שלהם והקשר הכול כך הדוק ביניהם. עכשיו העולם עובר בדיוק את התהליך הזה: בכל רגע, הקשרים הללו נהיים יותר ויותר חזקים ומגדירים את כל החיים שלנו. לפני כן הם היו נסתרים, אבל היום הקשרים הללו מתגלים. ולמעשה, לא נוצרים שום קשרים חדשים, אלא מתגלה המערכת שכבר קיימת.

לפי מידת הגילוי הזה מתחילים לשפוט אותנו ולדרוש תגובה. המשבר העולמי מתפשט ומתעצם, מגלה את הקשרים ההדדיים שלנו, ואנחנו מרגישים גרוע יותר. המערכת הזאת מתגלה כמו אחת שכבר קיימת ודורשת מאיתנו שנתחיל לפעול במידת הגילוי הזה.

נניח, שגילו לנו 10% מהקשרים מתוך 100%. 90% מהם אנחנו לא יודעים ולא מבינים, אבל חייבים לציית למערכת בהתאם למידת הגילוי של הקשר ההדדי. אם אנחנו שואפים לתמוך בה, אז אנחנו הולכים בדרך האור ("אחישנה"), מסכימים עם המערכת, רוצים להצטרף אליה, לשתף פעולה, לעבוד יחד, רוצים להידבק לכוח העליון. החוק שפועל במערכת הזאת ומחבר את כל החלקים שלה, נקרא בורא, הכוח העליון, אור.

ואם אנחנו לא רוצים להיות קשורים אליה, לא רוצים להשתתף בה, המערכת עדיין ממשיכה לעבוד. אבל ההבדל בין המצב הפעיל שלה וחוסר הרצון שלנו לעבוד – הפער הזה מורגש כמשבר. המערכת ממשיכה להתגלות, מפני שעל פי התוכנית הוקצו 6,000 שנה להתפתחות שלה.

לדוגמה, בעוד שנה המערכת תגלה את עצמה, את הקלקול שלנו, חוסר ההשתתפות בה מצידנו כבר לא ב- 10%, אלא ב- 20%. ואז אנחנו נרגיש את המשבר כפול בהשוואה לימינו, ואפילו יותר גרוע, הרי, זו היא מערכת אינטגרלית שמכפילה את התגובות שלה. לכן, אנחנו נרגיש פי כמה גרוע יותר מעכשיו. תארו לעצמכם שיהיה חום 50+ מעלות, וקור של 50- מעלות, היבול ימות באופן טבעי, גם כל הבקר. ומה אנחנו נעשה?

אם אנחנו לא משתתפים במערכת הזאת, לא מצייתים לחוק הטבע, שאנו נדרשים להתאים לו, אז תתגלה הצורה האמיתית שלה. זה לא עונש שמישהו שולח לנו במכוון. פשוט מתגלה התמונה האמיתית: שאתה לא השתתפת במערכת המשותפת, ולכן פגעת בעצמך. הבורא לא העניש אותך, הוא היה מוכן בכלל לעזור לך. הוא פשוט לא רצה לקחת ממך את חופש הבחירה. אתה בעצמך חייב להחליט מי אתה רוצה להיות: רשע או צדיק.

אם אני מכיר את המערכת, רוצה להכיר אותה טוב יותר ולהשתתף בה כחלק אינטגרלי שלה, זה נקרא "תפילת רבים". ואז אני יכול להתפלל על האחרים או על השתתפותי במערכת, זה לא משנה, בכל מקרה נחשב שאני מתפלל עבור הכלל, כדי למלא את ההתחייבויות שלי ביחס לכולם. אני מבקש רק שייתן לי כוח להשתתף בכל דבר עבור כולם בצורה נכונה.

אני מרגיש את עצמי אחראי על כולם, על כל העולם כולו, וחייב לבצע את תפקידי. ולמעשה, בזה אני מגדיר את המצב של כל השאר.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 5.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הרשלנות הפושעת של חוסר הפעילות

לך יחד עם כולם, או שתקבל "סיבוב" נוסף
טעות שסודרה במכוון מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest