דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתגבר על המדרגה הראשונה

להתגבר על המדרגה הראשונה

שאלה: במשך שנים רבות אנחנו עובדים קשה על תגובות ישרות ורצופות של עביות, בכך שמקבלים אותן כאמת, ועל האמת הזאת כבר מתקיימים מאבקים בקבוצות בין החברים, מתקבלות החלטות על דרכי התקדמות הקבוצה, עדיפויות של התקדמות אישית, וכולי.

אבל בזה אנחנו לא עושים בירור, בדיקה, לא מבינים עד כמה זה חשוב ועד כמה ללא בירור המצב (ה"רשימו") אי אפשר להתקדם למטרה. כך מתבזבזות שנים על מה שהיינו יכולים לעשות תוך חודשים.

תשובתי: מצד אחד, אתה ללא ספק צודק. מצד שני, המחשבה שאפשר היה להתקדם תוך חודשים, למען האמת, היא לא ריאלית. הצעדים הראשונים הם מאוד מאוד ארוכים.

זה דומה להתפתחות הטבע. לאחר לידתו של העולם שלנו בכוח של "המפץ הגדול", הטבע הדומם התפתח במשך 15 מיליארד שנה, הצומח התפתח בערך מיליארד וחצי שנים, החי התפתח בפחות ממיליארד שנה, והאדם בערך 200-300 אלף שנה.

בהתאם לדרגות ההתפתחות של הטבע, עכשיו אנחנו נמצאים בדרגת הדומם של ההתפתחות הרוחנית, והיא הכי ארוכה. הבחינות הבאות חולפות מהר מאוד, הייתי אפילו מכנה אותן "רגעיות". האדם מתחיל להרגיש ולהבין במהירות, הכול נהיה לו מייד מובן. בירורים, בדיקות, מיזוגים של מצבים, מיתוגים, מתממשים במהירות גדולה.

בעבר אנחנו השתמשנו במכשירים פנליים, והיום במחשבים, שסופרים מיליארדים של פעולות בשנייה. אני זוכר, שכשהייתי סטודנט, אנחנו הרכבנו מחשבים ולקחנו בחשבון מרחקים בין חוטי מתכת. כבר אז הייתה ההכרה שהמרחק בין חוטי המתכת משפיע על המהירות. והיום הכול מתרחש ב"גוף" אחד, בבלוק אחד, כלומר הכול מזורז.

לכן התפקיד של הקבוצה העולמית, הוא להתגבר על המדרגה ההכרתית הראשונה שלנו! וזה מאוד חשוב!

מתוך שיעור על המאמר "מטה ונחש", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תתביישו לשחק
להיוולד ברוחניות ללא ניתוח קיסרי
לידה – זו פריצה לעולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest