דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לעסוק באכילה עצמית!

לא לעסוק באכילה עצמית!

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 4.

שאלה: איך צריך לעבור בצורה נכונה את המצבים של העבודה על האגו שלי כדי לא להזיק לקבוצה? מופיע רגש עצום של בושה, שעל ידי המצבים שלי אני "קודח חור בסירה", כי אי אפשר כל הזמן להתגבר עליהם בעלייה.

תשובתי: העיקר בחיים, זה לא לנזוף בעצמך, לא לחשוב שאני אשם.

אני, כמו שאני: מזיק, קשוח, חסר הבנה, לא שומע, אגואיסט שלא מרגיש את האחרים. האחרים יכולים להיות כאלה מתחשבים, כאלה רגישים. בהימצאם בקרב מאה אנשים, הם כל הזמן שמים לב למשהו בחברים שלהם, מגיבים בחדות על הכול וכל זה חי בהם. ואילו אני כאילו שנמצא באמצע שדה ריק: אטום, לא מושפע מאנשים. כך נבראתי.

אני צריך להבין, שכזה הוא התפקיד שלי בכלי הכללי (בכלי הרוחני), ולא צריכות להיות לי טענות. אני לא צריך להיות דומה למישהו אחר. והעיקר, אסור לי לשכוח להודות בכל רגע לבורא, למרות שיחד עם זה אני נמצא במצבים מגונים מאוד.

הוא מעביר אותי דרך המצבים הללו, ואם אני מתבייש בהם, זה סימן שעדיין לא תיקנתי את עצמי, לא הבאתי את עצמי לדבקות עימו, לא עליתי לדרגה הזאת. אבל אני כבר הולך אליו ומבין מה אני צריך לעשות. המצב הבא יהיה קצת יותר טוב, יותר מתוקן, וכך עד שאני אגיע לאפשרות שאברך מכל הנשמה את הבורא על מה שהוא עושה איתי.

אבל צריך ללכת מהר מאוד ממצב של אכילה עצמית. לעיתים קרובות אנחנו מאשימים את עצמנו: "אני כזה אפס! הם כאלה גדולים! ואילו אני?". כל החברים נראים לי מושלמים, אכפתיים, מבינים זה את זה, ואילו אני לא מבין שום דבר, אף פעם לא חושב על אף אחד. מה פתאום שאדאג למישהו?! כל זה לא נמצא בי. אגואיסט! רק שם לב מה יש אצלם יותר, ואילו אצלי פחות.

אלה מצבים טובים מאוד. מתוכם אנחנו לומדים את הטבע שלנו ומתוך הניגודים שלו משיגים את הבורא. אבל צריך לממש בצורה נכונה את הטבע הזה. לאט לאט אנחנו נלמד.

לפעמים עוזרת התרחקות פיזית מהקבוצה, עיסוק באיזו עבודה מיוחדת שתיקח ממני את כל המצבים הקודמים. צריך לעשות משהו, כי לפעמים יתד עוקרת יתד אחרת, כלומר באותו הדבר, אבל הפוך, כמו שמכבים שריפה דווקא על ידי אש.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מעל השליליות
אם אתה אוכל את בשרך…
סרט שבא לבכות בו, אבל האם יש בכך צורך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest